After Game- IFK Timrå

 
Ikväll har jag försökt få tag på Jesper Blomqvist som under en period var spelandetränare i Hammarby. Jag ville veta om det var normalt att när jag i onsdags spelade mittback mot Fränsta hade en snittpuls på 140, och idag när jag var tillbaka i vardagen på bänken hade jag en snittpuls på 210. Tyvärr verkar det som att Jeppe har bytt telefonnummer sedan vi snackades vid sist så jag får nog lägga ner det spåret...
 
Matchen då? Som så många gånger tidigare i år var det en parodi på målskytte, men den här gången var det extremt, till och med för att vara från Alnös sida. Med en normal utdelning hade vi nog vunnit matchen med minst 6-0, om vi satt alla chanser i matchen hade vi vunnit med två siffrigt.  Inte mindre än 8 riktiga frilägen missades från vår sida och tillslut vågade spelarna inte ens gå på avslut. 
 
Så här efter matchen så hör jag Glenn Hysens uttjatade citat från FIFA-11 
 
"vet du vad dom ska köra på träningen imorgon? Avslut, avslut, avslut" 
 
Jag önskar att jag kunde svara Glenn att, "va fan, det är ju de enda vi tränar på!!" 
 
Nog om de...
 
Vi inleder matchen strålande och Timrå ska vara nöjda att vi inte spelar mittnordencup för vi skapar genast ett flertal hörnor som alla är halvfarliga. (i mittnorden vinner man på flest antal hörnor om matchen slutar oavgjort) Vi trycker på ganska bra utan att få utdelning. Efter ca 25 minuter så får för dagen debuterande Johan Hammarström bollen ute på vänster kanten, gör två gubbar och bryter in i banan och drar iväg ett skott mot mål som Timrås keeper räddar,  på returen dyker Danne Yngvesson upp men han luckas inte trycka dit bollen utan det blir en ny retur som går ut till Dave Hamberg som kan curla in den med sin högerfot. 1-0 var ett faktum och Alnö slog av lite på tempot. Timrå fick känna lite mer på bollen och knackade stundtals riktigt fint på Alnös planhalva, dock utan att komma till något avslut. Alnö sticker upp några gånger och hinner missa tre frilägger innan den efterlängtade vattenpausen.
 
I andra halvlek så har Alnö det bästa och det mesta av spelet, men bolluslingen vill inte in i nätet. Desto längre matchen lider desto fler lägen har Alnö missat och sakta men säkert smyger det sig in en viss nervositet, framförallt på sidan. Spelarna verkar coola. I den 80 minuten sticker Timrå upp och får iväg ett av få avslut på mål under matchen och Jocke Grannas får göra en strålande parad. Det dröjer till den 86e minuten innan Daniel Yngvesson kan sätta spiken i kistan efter ännu ett friläge. Det är en gåta att matchen kan vara "levande" så länge, den borde varit avgjord fler gånger om. Beröm till grabbarna som hela tiden fortsatte att kriga på och skapa lägen. Extra beröm till Jonathan Åhlin och Johan Hammarström. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0