Ett ögonblick….

 ... Peter ”Hellas” Hällström, assisterad lagkapten i Alnö IF som i dagsläget är knäskadad.

 

 

1. Berätta lite kort för oss vad som hände den där onsdagen den 8 augusti 2012: Den 8 aug kommer vara ett mörk kapitel i Alnö IFs historia, visst att vi tog 3p MEN deras ”centralcampista” ”Spelfördelare” ”Pappan i laget” mm mm råkade ut för en skada som skulle kostat dom flesta livet alt ett amputerat ben.

 

Som jag själv upplevde kvällen så spelade vi en bra fotboll där jag låg bakom det mesta som vanligt men efter 71 min så blir jag brutalt överfallen på mittplanen av okänd förövare, stark som man är biter jag ihop och försöker kriga vidare men t om jag klarade inte av det denna gång. Vill tillägga att hade påhoppet skett på Jonte eller Martinsson hade vi garanterat blivit tvungen att ringa 112 alt Fonus.

 

2. Tror du att det spelade någon roll att det var Drottning Silvias namnsdag? Kan hon ha vakat över ditt knä och på något vis lindrat skadan? Vem är Silvia?

 

3. Du får behandling av din skada flera gånger i veckan, när räknar du med att vara tillbaka? Skulle tippa inom 2-3 veckor genom att jag är stark fysiskt och psykiskt

 

4. Vad är det bästa respektive det sämsta med att vara skadad? Bästa att jag slipper spela match med avbytare på träning (sjukaste jag någonsin varit med om), sämsta att grabbarna inte har någon att se upp till på matcherna. Menar nu har dom David ”borta 4 v för nageltrång i lilltån” Hamberg samt Daniel ”håll era döttrar inne i höst” Yngvesson, inga grabbar man vill ha som förebilder.

 

5. Du spelar i ett lag fyllt av vikingar. Hur tycker du att du har hanterat den skada du råkat ut för, om du jämför med hur de övriga i laget hade klarat av den? Vikingar? Nej nej kanske att Jack försöker likna en men fysiskt finns det inga.

 

Såhär skulle jag tippa att skadan slagit på spelarna i laget.

 

1.      Jonte, Martinsson, Svedberg, Måns, Pontus, Greken, Lutis, Yngvesson, Hamberg, Wikman, Ljungan,  Hammarberg, Kricka, Wood, Grannas Joel x2 och framförallt Rasmus ”jag har alltid ondast i världen” hade avlidit.

2.       Bröderna Boman, Jack, Dan och Ante hade med lite tur endast fått amputera benet.

3.       Jag körde som sagt 2 alvedon och krigar vidare.

 

Tack Peter för att du tog dig tid och svarade på några snabba frågor.

 

 

Exklusivt på alnoherrar.blogg.se har vi tack vare mina unika kontakter på IF lyckats få till en intervju med en anonym arbetskollega till Hällas. Kollegan säger följande om Hällas skada:

 

Man såg direkt att det var någonting fel när han kom på jobbet. Peter brukar alltid jobba i långbyxor men just den här dagen körde han shorts, förmodligen för att visa att han hade lindat det skadade knäet. Han gick verkligen som en 80 åring och matade hela dagen på om hur stark han var, ”hur han krigade på”. Det måste ha varit en jävla smäll alltså om man ska tro honom. En tredje kollega till oss fick till och med springa över på Statoil Norrmalm för att köpa en extra stor redbull åt honom för han hade inte sovit någonting natten innan på grund av den olidliga smärta han upplevt., kanske var det redbullen som räddade hans dag. Vi är ett gäng på jobbet som har skapat en facebook grupp som heter ”Vi som tror Hellas fejkar skada för att han ska bli pappa”, just nu är vi 25 st men den växer för varje dag, hur mycket sanning det ligger i namnet vill jag inte spekulera i.

 


Kommentarer
Postat av: Anders

We shared the glory ive felt the pain We are right behind you, you Will be back again Hellas

2012-08-15 @ 23:13:19
Postat av: Roligt

Hahaha :)

2012-08-15 @ 23:45:37
Postat av: Mycket roligt

Hahaha :D

2012-08-16 @ 08:55:02
Postat av: Almighty Thor

Hahaha! Vet inte om ni känner till det, men tror du skulle knäcka Bendtners psykologiska utvärdering av självförtroendet där han fick 10 på en skala upp till 9 :)

2012-08-16 @ 12:01:23
Postat av: Melle

Hahaha, riktigt bra Jack!

2012-08-16 @ 12:53:38
URL: http://alnoherrar.blogg.se
Postat av: Hellas

Haha riktigt bra Boman :) Vet inte vad du pratar om Jack :)

2012-08-16 @ 13:12:15
Postat av: Almighty Thor

Läs och se dig själv återspeglas! :)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article12617765.ab

2012-08-16 @ 15:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0