Ikea!

Idag hade jag en minut över för övriga funderingar, det är alltid lika trevligt när de tillfällena dyker upp. Genast skenade fantasin iväg och jag lekte med tanken att jag var Ingvar Kamprad för en stund. Det är mycket mer än att få bo i Schweiz och rankas som världens femte rikaste gubbe eller att kvala in som etta på listan över Europas rikaste. För er som undrar har Ingvar en förmögenhet som är värderad till 267 miljarder kronor, thats a lot of cash.

 

Enda slutsatsen: Möjligheterna är enorma.

Första funderingen: Varför har inte Ingvar köpt ett fotbollslag?

Andra funderingen: Vad har Ingvar för telefonnummer?

 

Men det är faktiskt inte Ingvars klöver vi ska ta upp i det här inlägget utan det är faktiskt så att jag ser vissa likheter mellan Ingvars klassiska Ikeamöbler och delar av Alnös trupp 2012.

 

 

Till en början trodde jag i min infall att jag skulle lyckas koppla ihop alla spelare med en ikeaprodukt men till och med min fantasi har sina begränsningar. Tiden stod inte heller helt still…  

 

Hur som haver…

 

 

Vi börjar med märket Mammut som är en klassiker i barnserien. Givetvis kan den närmast likna laget yngling Nicklas Wood.

 

Bokhyllan Billy är en klassiker som finns i de flesta svenska hem. En oerhört spännande bokhylla som finns i både olika färger och mått, den får karakterisera Alexander Kourtidis olika roller inom alnö, allt från Lagledare, Materialare och spelare.  

 

Hjärtat Famnig för 69 kr är ikeas mest sålda pryl genom alla tider. Den har alltså en oerhörd närvaro, precis som Peter Hällström som toppar träningsnärvaron 2012.  

 

100 pack stearinljus som ofta kan ses på rea brinner av lika lätt som Agge gör på fotbollsplanen.

 

Hyllan Lack finns som så många andra ikeamöbler i olika färger, mått och skapelser. Den är lika anpassningsbar som Ante Holmsten. Då denne spelat på flera olika positioner under 2012.

 

Liatorps soffbord gör ingen besviken. Precis som Victor Svergberg som alltid ger 100% i alla situationer.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0