Think Big

Imorse när jag satt och käkade frukost tänkte jag ”think big, och gärna dyrt” sedan fortsatte jag tänka lite till och tillslut urartade det kraftigt. Jag har inte hunnit tagit de här med Berlusconi än men tänkte lyfta ärendet till ytan under kvällen, så jag vill förtydliga att ingenting är klart ännu.

 

Klart är i alla fall att om vi lyckas kvalificera oss till div 4 nästa säsong så måste vi expandera. Det finns många olika teorier om hur man snabbast utvecklar en förening, men för mig finns det bara ett sätt så jag tänkte att va fan, vi kör fullt ut, rakt av. Om 2-3 säsonger när vi klättrat några serier kommer resorna bli mycket längre än till Ljungaverk så vi måste redan nu börja fundera på hur vi ska ta oss runt i Sverige. Först tänkte jag att vi köper en buss, det skulle iofs vara lite roligt med egen chaufför, television och air condition men det tar ju sån tid! Så under tiden jag funderade började jag googla och upptäckte snabbt att det är säkrare att flyga än att åka buss.

 

Genast ut på blocket.se för att göra ett impulsköp av ett flygplan, sorterade efter billigast först och det kom upp en jävla massa bilbanor och leksaksflyg. Skam den som ger sig tänkte jag och bläddrade till sista sidan och hittade ett tvåsitts flyg för 195.000 kr. Gjorde en snabb uträkning och kom fram till att vi behöver isf köpa 10 st flyg + flygcertifikat och soppa. Rackarns, där sprack budgeten.

 

Lämnade blocket och började google istället. Det visade sig inte vara en helt lätt nöt att knäcka, tydligen inte alla som var ute efter ett flygplan men jag kom tillslut in på en sida som hette http://www.flygplan-till-salu.se/ , men det var samma lika, bara små plan till salu, så jag måste gå vidare med det här projektet imorgon. Då tänker jag lägga ner idén på att köpa ett flygplan och istället ta reda på vilket flygbolag som kan tänkas vara aktuellt. Fortsättning följer..    

 

 Övriga idéer och synpunkter mottages öppenhjärtigt.

 


Kommentarer
Postat av: Hellas

På riktigt SÖK HJÄLP!

2012-08-14 @ 08:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0