Strand, Gran och Törst

Har ni hört talats om bröderna Jansson och Ronny? Det är 3 av karaktärerna i filmen Strand, Gran och Törst som spelades in under 2011.

 

Alnoherrar.blogg.se ökar i antalet läsare varje vecka, nu kan vi även skryta med att som första blogg fått ta del av en trailer med några intressanta och bekanta personer. En av filmens huvudpersoner har dessutom ställt upp på en exklusiv intervju.  

 

Klicka på länken för att se trailern: http://www.youtube.com/watch?v=AR7f6ldjta4

 

Alnoherrar.blogg.se har lyckats får tag på Alexander ”Ronny” Kourtidis som har en semistor biroll i filmen för en lättare intervju.

 

Alex första spontana reaktion när samtalet börjar är "vart fan har du fått tag på den här informationen?"  - Tyvärr Kourtidis, jag släpper inga källor :-)

 

Intervjun

Hur kommer det sig att du fick en filmroll? Det var en kompis som gjorde filmen och han sa att ”du måste vara med”.

 

Beskriv din karaktär i filmen: Min karaktär heter Ronny och är en ofrivillig ensamvarg som tror att han brutit sig loss från samhället. Han bor i skogen, betalar inga skatter och gör allt för att klara sig själv. Egentligen vill han bara ha en tjej.

 

Har du några fler film projekt på gång? Jag skulle varit med på en helt ny film nu i sommar som är mycket mer seriös med riktiga skådespelare osv. Filmen har fått bidrag och kommer bli en riktig långfilm. Tyvärr var jag tvungen att tacka nej på grund av jobb.

 

Vad kostar en rulle? Den finns inte att köpa, men den finns på nätet.

 

Vad tycker du om bröderna Jansson? Dom är ett fantastiskt inslag i filmen och gör ett bra jobb. Jag har skrattat väldigt mycket åt dom.

 

Vad var roligast med att spela in film och hur lång tid tog det? Det var mycket som var roligt, allt egentligen, en helt ny upplevelse. För mig som är en naturbegåvning tog de barat ca 6 timmar i effektiv tid. Hela projektet höll på i ca 4 dagar.

 

Kommer du att satsa på Hollywood nu? Oklart, just nu är jag fast i materialfrågan i Alnö IF.

 

Har filmen fått stor uppståndelse? Inte så värst, det var en liten notis i tidningen när den kom. Filmen har blivit bra mottagen av alla som har sätt den.

 

Sist men inte minst, vad önskar du dig mest av allt just nu? Att jag ska få sluta jobba och börja dricka.

 

Summa summarum; Stellan Skarsgård, Peter Stormare och alla andra så kallade filmstjärnor i Hollywood, släng er i väggen! Det är på Alnö den framtida filmeliten frodas.

 

Bröderna Boman, eller är de Janssons? Mycket förvirrande...


Kommentarer
Postat av: Ronny Kourtidis :-D

tycker inte om att bli felciterad. Det ska vara kärlek och inte tjej, Gör om gör rätt:-P

2012-07-06 @ 17:20:17
Postat av: berlo

Världsklass grabbar, tänk på att jag utöver sportchefsjobbet även har kontakter i bollywood... Viss agentersättning bör väl utgå?

2012-07-07 @ 10:25:25
Postat av: Anders

Låter intressant , sparkade nämligen min agent Ari Gold förra veckan . Fixar du en huvudroll i Peter Norths nästa produktion så blir du rikligt belönad !

2012-07-22 @ 23:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0