After Game

Klockan är 20.52 och ur omklädningsrummet hörs tonerna från årets nya vinnarlåt "för alla oss". Alnös herrar har precis tagit sin femte raka seger och börjar nästan bli lika bra på att sjunga som spela fotboll. I och med segern befäster Alnö sin serieledning. Viskan har precis besegrats på bortaplan med 1-8 efter en fantastisk laginsats av de rödklädda.


Matchen började på bästa tänkbara sätt för gästerna och efter 15 minuter hade El Capitan Peter Hällström gjort ett äkta hattrick. 30 minuter senare satt grabbarna i omklädningsrummet och drack vatten med en betryggande 1-6 ledning att ta med sig in till andra halvlek. Trots att man alltid vill göra två bra halvlekar är det alltid svårt att ladda om efter en sådan urladdning som första halvlek erbjöd. Andra halvlek håller betydligt sämre kvalité än den första men Alnö kan ändå utöka sin ledning två gånger om och fastställa segersiffrorna till 1-8, i och med detta får man även sin andra tremålsskytt för kvällen, Daniel Yngvesson. Summa sumarum så fortsätter segertåget!
Målskyttarna för Alnö IF:
1-0 Peter Hällström 7 min
2-0 Peter Hällström 11 min
3-0 Peter Hällström 15 min
4-0 Jonathan Åhlin 19 min
5-0 David Hamberg 24 min
6-1 Daniel Yngvesson 34 min
7-1 Daniel Yngvesson 80 min
8-1 Daniel Yngvesson 89 min

Daniel Yngvesson, 3 mål och skytteligaledrae i div 5!

 

 

Peter Hällströms omtalade lottoskor gjorde de tre första målen för kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0