Tankar inför Avslutningsfesten

Tankar inför lagfesten:

 

Vart fan är min inbjudan?

 

Jag har väntat på en inbjudan i fler veckor och nu börjar jag nästan bli orolig för att jag inte kommer få någon. Jag vart tvungen att ringa Mange igår men han hade inte heller fått någon, det känns alltid lite bättre när man vet att man inte är ensam som blir lämnad utanför men känslan är ändå inte helt optimal. Jag tror och hoppas att min inbjudan kommer snart. Så att alla vet så har jag inte planerat någonting särskilt nästa helg, så då kan jag.

 

Men hur som helst, jag har aldrig varit på en avslutningsfest med Alnö IF så jag vet inte riktigt vad som väntar, men jag har varit förberedd länge och hunnit fundera en hel del inför den förhoppningsvis kommande festen. De är många frågetäcken som jag kommer att beröra här nedan.

 

Vad kommer det bli för typ av fest?  

 

Jag vet ju liksom inte vad vi kommer ha för budget att hålla oss inom så jag har tänk ganska brett, i tre olika prisklasser och till den som håller i trådarna, det är okej att kopiera mina förslag rakt av, för det gick inte att ta patent på ett ”arrangemang”. Ta även med i beräkningarna när du/ni göra budgeten att vi vann serien i år, något som är få förunnade.

 

1. En klassisk garagefest hemma hos Krantzen med hembränt och papptallrikar. Ledig klädsel och en kväll som innehåller allt från armbrytning till xboxlir?

 

Eller..

 

2. En lite finare middag med mousserande vin, catering från nått lokalt företag och en hyfsad Spotifylista som någon med lite rutin får styra ihop. Serpentiner och ballonger i olika färger, kavaj i klädkod?

 

Eller…

 

3. En svindyr och pampig middag med servningspersonal, guldbestick på någon stekig plats i något närliggande land, spa anläggning och kostymtvång?

 

Övriga funderingar: Vem ska diska? Vilken gör spellistan? Vart ska vi vara? Hur kommer vi dit? När börjar och slutar festen? Blir det några överraskningar? Vilka kommer? Blir det någon fest?

 

Mmm, svaren kanske ni har här nästa vecka.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0