Alnö Golfen

I helgen gick ”Alnö golfen” av stapeln, en tvåmanna scramble med totalt åtta tävlande lag som gjorde upp på Öjestrands golfbana. De få betalande åskådarna skulle verkligen få valuta för inträdet. Stundtals bländande golf och givetvis en rafflande avslutning där det endast skiljde ett halvt slag mellan vinnarna David Hamberg & Joel Svensson och tvåan Victor Svedberg och Christoffer Svensson var några av ingredienserna i en trevlig golfdag.  

 

Jag har även lyckats komma i kontakt med en av segrarna för en lättare intervju, nämligen David Hamberg.

  

Så David, var segern väntad? Det var den inte, även om tävlingsledningen (Hellas jr.) ringde kvällen innan och målade upp mig och Joel som favoriter. Tror han gjorde det mest för att sätta press på mig.

 

Varför tror du att just ni vann? Först ska vi slå fast att det var Joel som drog det stora lasset i laget. Men sedan hade vi ”turen” att de få gånger Joel slog ett dåligt slag så fick jag istället på ett bra skott. Förutom detta var vi magiska på green!

 

Vad säger du om motståndet? Trodde det skulle vara bättre.

 

Kommer du att ställa upp och försvara guldet nästa år? Ja, om jag får någon inbjudan.

 

Om du skulle få dela ut pris till sämsta respektive bästa golfaren i turneringen, vilka skulle de bli? Jag vet inte hur prestationerna såg ut individuellt i de andra lagen, men Joel Tiger Svensson måste utan tvekan varit den bästa! Vem som var sämst vet jag inte, tror det var hyffsat spel av samtliga. Sämst humör hade i alla fall Danne Yngvesson, golfens svar på John McEnroe med ett antal kastade klubbor och svordomar.

 

Kommer det bli en större satsning på golfen när fotbollskarriären tar slut? Jag har köpt ett par vita golfskor som jag blir hånad för (mest av Hellas), för tydligen får man inte ha just vita skor i golf om man inte har under tio i handicap. Så ja, det kommer bli mer golf och målsättningen är att ”växa i skorna” så att säga.

 

 

 

Även en annan Alnö legenden nämligen lagets materialare Marcus ”Macke” Johansson som under Alnö golfen var Caddy till team Hällström har ställt upp på en intervju.

 

 

Macke, vad tyckte du var det bästa med att vara med på tävlingen? Kul att gå med Hellas och att prata med alla andra.

 

Kommer du vara Caddy till Dave nästa år? Eftersom att han vann tänkte ja. Det beror på om han tänker fortsätta spela fotboll nästa år eller inte. Om han spelar kan jag vara Caddy.

 

Är du besviken på Hellas eftersom han inte vann? Ja, han spelade bra men borde ha vunnit.

 

Sist men inte minst, hur tror du det går för Alnö i fyran nästan år? Jag hoppas det går bra och att vi får lite nya spelare. Vi borde vinna, vi hör hemma i trean!

 

 

 


 

 

 

 


 

 


 


 


Kommentarer
Postat av: Krantzen

Jag hade uppskattat bildtexter (kanske steg två i bloggutbildningen), främst under bild nr 2. Vem är Hellas Jr och vem är Hellas Sr? Han med Hasse Alfredssons keps och Håkan Juholts mustasch måste vara den äldre av de två...

2012-09-18 @ 09:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0