Gävle tur och retur


Nu sitter jag på tåget på väg hem från Gävle och kan bara konstatera att jag är student igen och allting är sig likt, om inte värre. Mina första 24 timmar som studerande hade kunnat börja lite bättre.

Det här är nästan för roligt för att vara sant:

Det började igår kväll med att jag inte kom hem från jobbet för än 21.30. Med vetskapen om att tåget gick 05.30 dagen därpå så var jag lite lätt stressad eftersom jag inte hade packat någonting eller hade den mista koll på vart jag skulle. På utbildningen är de flesta dagarna indelade i två delar. Teori på förmiddagen och praktik på eftermiddagen, på praktiken är vi själva övningstrupp vilket medför att man måste vara klädd i träningskläder. När jag skulle packa till praktiken upptäckte jag genast två saker.

1. Jag har verkligen inga rena träningskläder.
2. Helvete, alla fotbollsskor och mina tennisdojer är på Släda.

Jag tänkte att äntligen kanske jag kan dra någon nytta av att Victor Svedberg är min granne, men av olika anledningar sov han på ön (mörkrädd?) så där fick man ingen hjälp. Hur som helst lyckades jag skramla ihop till ett träningsställ bestående av ett par gröna tennisskor, fotbollsstrumpor från rättpsykskorplag, Alnös matchshorts (förlåt Kourtidis), Ljustorps långbyxor, en t-shirt från Thailands landslag och en tjocktröja från IFK Timrå.. Jag klev alltså ut som en mindre clown i nyanserna av grönt, rött, blått och vitt när praktikpasset satt igång. Tankar som att det är viktigt att göra ett bra första intryck försökte jag förtränga så gott det gick. Men visst var jag en färgklick iaf.

Hur som haver... När jag kom fram till tågstationen i Gävle var klockan 07.55 och jag hade då 35 minuter på mig att ta mig till skolan, en sträcka som enligt gävlehögskola skulle ta 25 minuter till fots, det tar det säkert också när man kan vägen... Skämt å sido så hade jag verkligen ingen aning om vart jag skulle när jag klev av tåget så jag beslutade mig snabbt att ta rygg på ett gäng chineser med laptoppväskor som jag var tvärsäker skulle till skolan, men de skulle dem tydligen inte... Jag hatar att komma försent och tänkte att de vägrar jag göra första dagen och allt. Att fråga någon om vägen fanns inte på kartan så jag tjurade på och efter många om och men klev jag in i klassrummet på minuten 08.30, en puls på 175 och sjöblöt av svett. Yes, i tid tänkte ja! Men varför är det bara 4 andra här? Jaha, vi börjar 09.00...

För övrigt har det varit en helt fantastisk dag och jag har redan lärt mig ett och annat. Jag är helt övertygad om att den här utbildningen kommer bli mycket givande för min del. Tyvärr krockade de med träningen med grabbarna ikväll så Olle får sköta om den men det går nog super!

Sista saken om dagen. Vad har jag ätit? Fil och müsli 05.00, lunch kl 12.30. Är jag hungrig? JA! Finns det någon restaurangvagn på tåget? NEJ! När är jag hemma? 19.40. Helvete Melander, kom in i matchen!! Nu ska jag göra läxan... Hej på Er...

 

 


Kommentarer
Postat av: magnus

Ja , livet blir roligare av att känna dig :)

2012-09-13 @ 20:13:35
Postat av: Melle

Roligt att jag kan glädja dig Magnus. Jag kan meddela att jag kommer att göra några små justeringar inför nästa torsdag... ;-)

2012-09-13 @ 20:48:47
URL: http://alnoherrar.blogg.se
Postat av: Anonym

När man tittar in här får man sig alltid ett gott skratt! :)

2012-09-15 @ 09:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0