Guldfemman

Ni har väll inte missat att Alnös herrrar är med i guldfemman?

 

Guldfemman är som aftonblandets ”drömelvan” fast du ska skapa ditt drömlag innehållande 5 st Alnö spelare. Spelarna kommer sedan att få poäng utifrån sina verkliga prestationer på planen. En guldfemma kostar 150 kronor och kan vara en grym investering. Det är nämligen så att om du som ”coach” sköter dina kort rätt och får ihop den bästa ”alnö guldfemman” så vinner du en fotbollsresa till England värde 4000 kr. Om du är bra men inte bäst kan det även räcka till en alnökeps eller halsduk.

 

I påsk så krängde jag tre stycken guldfemmor, en till mor, en till far och en till lillasyster. Jag har även påbörjat en övertalningskampanj och räknar med att sälja en till brorsan och Emelie inom kort. Jag har lagt märke till att det finns lite olika sätt att ”scouta” sin drömfemma.

 

Alternativ 1: Du gör som morsan och syrran, surfar in på alnöherrar.blogg.se och läser ”en dag med”, tror att du fått en bra uppfattning av spelaren och köper således utifrån de.  

Alternativ 2: Du gör som farsan, orkar inte riktigt bry dig och köper ”grisen i säcken”. (kan även vara så att han mörkar)

Alternativ 3: Du gör som Emelie, är på alla matcher och kör en stenhårt punkt scouting.

Alternativ 4: Du gör som brorsan, avvaktar till alla skickat in sina guldfemmor och tar sedan godbitarna från varje femma. (Copycat varianten)     

 

 

Sedan är det de här med lagnamnet. Vad ska laget egentligen heta och varför ska de alltid vara så förbannat svårt? Det spelar ingen roll om det är ett innebandylag på skolturneringen, fiskelaget på anglingen eller guldfemman i föreningen så är det alltid lika svårt.

 

Om ni behöver hjälp så ska ni veta att jag alltid finns till hands om ni behöver. Jag har ett gäng namn på hög till högstbjudande. De första två bjuder jag på;

 

Samlaget

Systembo-laget

 

 

 

 

 

 
 
Ovan spelare är bara några av de som är till salu för de fantastiska priset av 30 kronor/ gubbe.
 

Kommentarer
Postat av: Melle

Du kan köpa din guldfemma dirket på nätet!

http://www.guldfemman.se/alno-if-herr

2013-04-03 @ 16:37:40
URL: http://alnoherrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0