Ett ögonblick...

… Alexander Kourtidis, före detta spelare och ledare i Alnö IF som flyttat till Uppsala för att studera till högstadielärare.

 

 

Hur trivs du i Uppsala? Jo tack! Första tre veckorna har varit mycket givande. Ny stad ,mycket nytt folk och nya erfarenheter. Det är inte lika mycket tvätt åt Alnö IF heller.

 

Hur får du dagarna att gå runt utan Alnö IF?  Ja det är ju tufft, de är det. Som tur är fick vi mycket kurslitteratur till första kursen (läs 8 st obligatoriska böcker!) så det har blivit rätt mycket plugg.

 

Får vi se dig på någon träning snart? Jag är tyvärr uppbokad eftersom jag fyller år imorgon, annars hade jag nog kommit på träningen. Att det är fys har inte alls någonting med saken att göra. Det är oklart när jag dyker upp men förhoppningsvis innan sommaren.

 

Det är lagfest näst helg. Vad vill du ”varna” de nya spelarna för? När Victor Svedberg fått i sig 3 öl gäller minst en armlängds avstånd, det är en liten grundregel som jag brukar använda. Man ska även undvika att gå in ensam i något trångt rum som går att stänga igen tillsammans med bröderna Boman.

 

Vilket öde tror du Alnös herrar går tillmötes i år? Jag vet inte, jag har sätt så lite träningar men blir vi inte topp tre så blir jag besviken.

 

Vem tror du får ”årets genombrott” i år, eller vem tar nästa steg? Jag tror och hoppas på Måns, han har mer att ge än vad han visade i fjol. Mange har även en extra växel att lägga in.

 

Vilket nyförvärv rankar du högst? Jocke Axelsson känns ju jävligt bra.

 

Vilka blir svåraste motståndarna för oss i år? Jag tror att Sund blir årets flopp. Historiskt sett har vi alltid haft svårt för Östavall så dom blir svåra för oss.

 

Vad saknar du mest med Alnö IF? Grabbarna, laget i helhet med gemenskapen och solidariteten men även fotbollen så klart.

 

 

 

 

Vem i laget…

 

…Har sämst ordning i omklädningsrummet?Erik Boman, vet du ens vart han satt i fjol? Han hade grejer över hela omklädningsrummet.

 

…Skulle förvalta en lottovinst på 10 miljoner sämst? ­–Det var svårt, men det första namnet som dyker upp är ju liksom Wikman. Robin och pengar fungerar inte så bra ihop. Några som skulle bli lyckliga om Wikman vann 10 miljoner skulle vara Svenssons bar och kök.  

 

…Borde aldrig fixa musiken till en lagfest?Robin Karlsson! Hans musiksmak är bedrövlig. Jag vill inte behöva lyssna på dödsmetall på en lagfest.

 


Kommentarer
Postat av: Hellas

Sheriffen!

2013-02-10 @ 23:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0