Super Bowl

Inatt, med svenska ögon sätt avgjordes 2013 års upplaga av NFLs finalmatch med namnet Super bowl. För övrigt en ganska seg tillställning där det mest är en massa pausar och uppehåll om ni frågar mig. Nog om det.

 

Enligt Wikipedia så förtärs det overkliga mängder mat i USA under superbowl, endast under thanksgiving- helgen äts det mer, och då ska vi ta med i beräkningarna att en av fyra amerikaner har ett BMI som överstiger 40. Det är med andra ord en jävla massa föda.

 

Nu kanske ni undrar vad det här har med Alnö IF att göra? Jag är lite osäker själv faktiskt, men jag har en tanke i alla fall. De brukar vara mellan 100 och 110 miljoner människor som tittar på super bowl. Rekordet är drygt 111 miljoner, alltså några fler än på en vanlig hemmamatch på Släda IP.

 

Här om dagen när jag gick omkring i min tänkarhatt fick jag flashbacks från gymnasietiden, när jag en helt vanlig onsdag strax innan lunch satt på en föreläsning i företagsekonomi.

 

Läraren: Melander, vakna!

Jag: Ööö, va? Jag är vaken…

Läraren: Svara på frågan då..

Jag: Vilken fråga?

Läraren: Vad bra att du är vaken… Vad är enligt Per- Hugo Skärvad bok det viktigaste för ett framgångsrikt företag?

Jag: Hmm.. Marknadsföring?

Läraren: Utveckla och argumentera för!!   

 

Jag vet än idag inte om jag svarade rätt på frågan eller om det är det viktigaste för ett framgångsrikt företag.. Men jag har kommit till en platå där jag inte får fler läsare på bloggen vilket stör mig lite. Frågeställningen var helt enkelt hur ska jag få fler läsare på bloggen? Jag måste marknadsföra mig så klart! Vad kan passa bättre än under super bowl finalen? Problemet är att det kostar 670 000 svenska kronor för en (1) sekunds reklamtid i pausen. Jag tänkte att om jag är effektiv så kan jag klara mig på 2 sekunder. Först testade jag säga alnoherrar.blogg.se jätte snabbt då blev det precis 1 sekund, men då vart de ganska svårt att höra vad jag sa, man vill ju inte direkt chansa när man fått betala så pass. Drömmen vore ju givetvis 5 sekunder men de skulle kosta 3 350 000 kr.

 

Efter ett tag kom jag till insikt med att jag inte hade pengar för 2 sekunders reklamtid, alltså skulle jag bli tvingat att ta in en delägare på bloggen, mitt moderbolag, ajaj. Jag är rätt säker på att det är flera som hade varit intresserade, men jag beslutade mig i alla fall för att inte sälja 50 % utan börja spara till nästa års super bowl istället. Då ni!     

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0