Ett ögonblick...


....Dan Jonsson, lagets ålderman och tillika veteran som gör sin andra säsong i föreningen.


Har julen och dess helger varit till belåtenhet?
Mycket! Jag har mått gott. Bara ätit, druckit och haft det jävligt bra med familjen.


Du kom till Alnö under förra säsongen, vad är dina intryck om föreningen och laget så här långt?
Det känns som en bra och seriös förening. Vi har lite av det som Sund hade för några år sedan när jag kom dit, ett gäng trevliga killar både på och vid sidan om planen. Jag lyfter gärna fram Boman bröderna lite extra.


Varför valde du Alnö IF?
Jag tror att det var mycket på grund av Yngvesson och Hellas faktiskt. Yngve spelade jag med i Sund och det var en frisk fläkt som jag gärna ville spela en säsong till med.


Vad tror du om Alnös chanser kommande säsong?
Jag tror dem är riktigt goda, framförallt nu med bröderna Axelsson. Sedan har vi ju fått behålla större delen av truppen från ifjol. Synd att Davve slutade, han är bra. Men jag tror som sagt att vi har riktigt bra material, det är upp till dig Pontus!


Vi har inför säsongen tagit farväl av 3 åldermän i Yngvesson, Hellas och Hamberg. Vem av dessa kommer du att sakna mest?
Dem tre i kombination tror jag, de har sina egenheter som gör dem till härliga individer. Jag hoppas att alla tre gör comeback under våren.


Det påstås att du är äldst i laget, känner du av det någon gång?
Det är väll framförallt nu när säsongen drar igång igen. Det tar lite längre tid att komma igång och hitta formen. Men det är väll så det ska vara när man har hållit på sedan stenåldern.


Sist men inte minst, vad önskar du dig mest av allt just nu?
Oj, det var en svår fråga… Om man ska ta någonting om fotbollen så hoppas jag att vi får en trevlig säsong tillsammans med framgång både på och vid sidan om planen.


Tack så mycket Dan Jonsson!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0