Fem röster

 

Idag gör en ny kategori debut på bloggen. I fem röster får vi följa olika spelare i Alnö IF som fått svara på olika frågor. Idag har några lyckligt utlottade fått svara på frågan  ”Vad har du för förväntningar på fotbollsåret 2013?

 

Adhurim ”Agge” Binaku: Vi ska upp i 3an! Och att vi ska ha jävligt kul på vägen.

 

Rasmus Högdahl: Jag har höga förväntningar inför kommande säsong. Jag vet att vi kommer ha en bra och stabil trupp med mycket konkursens och jag förväntar mig hårda träningar och mycket roligt på sidan om planen. Om allt går bra kan jag inte vänta på firandet efter att vi vunnit division 4 men det krävas hårt jobb av alla inblandade. Jag har fullt förtroende för vår coach som kommer hålla oss motiverade hela säsongen.

 

Jonathan Åhlin: Jag förväntar mig att ta hem guldskon i Medelpad, det vill säga att jag ska näta som fan! Självklart står även serrieseger på menyn ;-)

 

Jack Jonsson:  Mina förväntningar på säsongen är inte speciellt höga. Vi ska ha jävligt kul! Serieseger är en självklarhet, men jag skulle gärna se oss göra något som det andra laget i mitt hjärta Arsenal FC (som också klär sig bäst i rött och vitt) gjorde under den alldeles magiska säsongen 03/04, nämligen att gå obesegrade genom hela säsongen. Tycker det låter rimligt då vi har hälften så många matcher än vad de Untouchables hade.

 

Andreas Holmsten: Mina förväntningar för 2013 är att placera oss i toppen av 4an och självklart göra några snygga mittbacksmål!  

 

 

Amatör Analysen:

Den unga entusiasmen lyser med sitt starkaste sken. Grabbarna har mer eller mindre drabbats av hybris men är helt klart laddade inför division 4 återkomsten. De tillfrågade tror inte på något mellan år direkt, för dessa grabbar är det bara topplaceringar som gäller, och då helst serieseger direkt! Roligast är nog ändå Jack Jonssons som inte "har så höga förväntningar" på säsongen men vill att vi ska gå obesegrade genom serien. Hur som helst älskar jag deras tro på den egna och lagets förmåga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0