Från sinne till minne


Vad gör man om man har åtskilligt med material och en del rätt suspekta idéer som man mer än gärna vill dela med sig av? Att blogga är såklart ett alternativ men de blir ju liksom lite tröttsamt i längden, och inte ger det ett enda öre heller, jag som vill bli ekonomiskt oberoende omgående! Om man som i mitt fall har för dålig sångröst för att spela in en skiva och bor i helt fel stad för att spela in en film så finns det egentligen bara ett bra alternativ kvar, man skriver en bok. Lek med tanken att alnoherrar.blogg får till en bra deal med till exempel Bonniers bokförlag och dessutom får några hundra tusen för besväret så skulle jag helt klart kunna överväga att sätta planen i bruk.

Ja, en bok låter onekligen lite läckert, men vad skulle man skriva om egentligen? Alnös väg mot division 3, Slädas brist på gräs eller alnöbornas totala ointresse för öns stolthet. Nja inget av de där "headlinesen" kommer göra mig ekonomisk oberoende. Givetvis vill alla skribenter få till en bästsäljare som sprider sig likt svininfluensan under dess storhetstid. Detta är ju dock få förunnat.

En riktig fluga i dessa tider är ju annars att skriva en självbiografi men det känns inte riktigt aktuellt i dagsläget. Jag har i jämförelse men Zlatan aldrig stulit en cykel för att ta mig till träning så jag lockar av naturliga skäl inte lika många läsare. Tråkigt men sant så tror jag nog att en riktigt tragisk bok skulle sälja mest och bäst. Vem vill läsa en solskenshistoria? Någonting som inte är allt för smickrande för den svenska befolkningen är dess vana att gotta sig i andra människors olyckor och tragik men jag har ingen lust att skriva en dyster bok i dagsläget så jag får nog vänta tills jag blir tillräckligt känd för att få lite köpare till min egen självbiografi ändå.

 

 

En slående tanke, eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0