Bloggnytt


Hur mycket tid kan man egentligen lägga på en blogg utan att lyckas publicera ett enda inlägg? Bara att formulera svaret på den frågan tar alldeles för lång tid för att det ska vara värt att fundera på. Lång tid eller inte, uppskattat eller bortkastat så har varje inlägg som tillslut publiceras en alldeles egen historia.

Ibland kan jag fundera flera timmar av en dag på vad jag ska skriva i bloggen. Dagar som nästintill tär på psyket för att jag mest av allt skulle vilja skriva ett inlägg men jag kommer inte på en enda bokstav att skriva, dagar då jag helt enkelt inte har någon uppfinnesrikedom eller inspiration. Andra dagar och andra sidan känns det som att jag skulle skriva en roman av alla konstiga idéer som dyker upp uppe i i kupan. Jag är osäker om mitt beteende är helt normalt eller inte, men det är iallafall ett beteende.


Nu den senaste tiden har jag utan att det synts varit som en maskin när det gäller idéer till bloggen. Jag har hittat en "ny" funktion som gör att man kan tidsbestämma inläggen, så inlägg som jag skriver idag kan publiceras nästa vecka eller om 10 veckor om jag så vill. I lördags hade jag en sån där dag där jag skulle kunnat skriva hur mycket som helst, så jag bestämde jag mig för att starta en ny kategori och skrev direkt 10 st inlägg som jag tidsbestämde med en veckas intervall under en tio veckorsperiod. Den nya kategorin kommer inom en lagom snar framtid att beskrivas i ett alldeles eget inlägg, så försök håll ut!


I skrivande stund sitter jag och jobbar på ytterligare en kategori, men där behöver jag ha in lite spelarröster och detta tar olika långtid beroende på vem man frågar :-) Men förhoppningsvis kan något publicerad inom kort. När jag skriver kategori menar jag någon typ av följetong där inläggen liknar varandra i karaktär.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0