Veckans Magazine: Champions Edition

En vanlig torsdag och i en vanlig upplaga av Veckans Magazine ligger fokus på en lyckligt utvald Alnöspelare. Idag är det ingen vanlig torsdag och således inget vanligt Veckans Magazine, idag ligger nämligen fokus på hela laget. Alnö IFs seger i värmecupen har uppmärksammats och givit eko i hela fotbollsmedelpad. Nu verkar det även som att nyheten har spridit sig så pass att det inte bara är Sundsvallstidning och Dagbladet som skriver om laget. 
 
Segerfotot från värmecupen pryder en ännu okänd tidning och med en än mer okänd läsare på bilden. Först trodde jag givetvis att mina ögon spelade mig ett spratt men efter att slagit upp mittuppslaget så är jag nu övertygad. 
 
I texten hittar man lite allt möjligt, så kallat smått och gott. Bland annat kan läsas att laget bara släppte in två mål på 250 minuter och samtidigt gjorde tio stycken framåt. Förutom att det åter nämns att vi fick med fyra stycken spelare i allstar team finns det även en topp fem listan under värmecupen där vi bland annat hittar incidenten där Anders Boman tar asfalten till hjälp när han kände för att raka bort skägget. Redaktörerna är lika imponerad som jag över Anders val av "rakhyvel" och hyllar av naturliga skäl hans manlighet. 
 
Den eller de som tror att Alnö slagit av på tempot och satt sig ner för att "fira"  framgångarna får det motbevisat. I Tisdags var det nämligen den sedvanliga fysträningen som gällde, och den var ingen dans på rosor. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0