En enkel till ön

I dag flyttar vi äntligen ut till ön och naturgräs igen efter alldeles för många månader på plastmattor runt om i länet. Igår var jag ut och fluktade på den gröna gräsmattan på Släda IP. Visst har jag sett bättre mattor under min livstid men jag måste säga att det ser lovande ut, en klippning och lite linjer på de där så! Det ska bli otroligt skönt att komma ut till vår hemmaplan igen, en riktig nytändning!

 

Fördelar: Vi behöver inte vara 20-25 man på en 7mannaplan men 7manna mål eller ett elvamanna mål. Nu blir de ytor och alltid 2 elvamanna mål. = Bättre förutsättningar för bra träningar. Träningarna kan planeras på ett mycket bättre sätt, övningarna ska/kommer att vara klar när träningen börjar, vi tappar således inte 10 minuter av träningen för att diverse övningar ska byggas upp. I övrigt bara en sådan sak som att ha allt material på plats!

 

Nackdelar: Spelarna kommer lämna kvar sina kläder i omklädningsrummet otvättade och efter ett tag börja lukta surströmming och allteftersom träningen bryter ner deras immunförsvar kommer dom bli sjuka för att dom inte tvättat sina kläder...

 

 

 

Grönt!

 

Hemligheten till en grön matta?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0