Ett ögonblick...

.. David Hamberg, före detta lagkapten och spelare i Alnö IF.

 

 

 

 

 

När man tänker på "Hampe" är det fullständigt omöjligt att inte få den klassiska slagdängan signerad Tomas Ledin på hjärnan, ”Vad gör du nu förtiden, varför hör du aldrig av dig?” .

 

Kanske är det fler som undrar precis samma sak? Därför kommer här en liten intervju med x-stjärnan David Hamberg.  

 

 

Hur får du dagarna att gå runt nu förtiden, när det inte är träningar på kvällarna osv? Som småbarnsfar och husägare finns det alltid något att göra.

 

Vad saknar du mest från Alnö IF? Konditionen och kamratskapen.

 

Hur många kilogram har du gått upp i vikt? Oklart, det är dock några skjortor som stramar åt lite mer nu. Men förmodligen har de bara krympt i tvätten.

 

Vad tror du om Alnös chanser i år? Allt annat än topp 2 måste ses som ett nederlag!

 

Får vi se dig på Släda i sommar? Ja, det är perfekt att åka dit med min son eftersom det är så pass långgrunt.

 

På en skala 1-10, hur stor är chansen att vi får se dig i en Alnö tröja igen?4

 

Många som saknar din guldfemma, kommentarer till de? Vad är Guldfemman? Man måste ha missat mig när info gick ut. Lite konstigt eftersom jag får mail när det är jobb för laget som ska göras?!

 

 

 ....................................................................................................................................................

 

 

Efter att givit alla svaren gick David i sin tur in i intervjuar rollen och skickade med mig tre frågor som jag i min tur tagit med Sportchefen Magnus Svensson, som säger sig kunna tala för hela sportsektionen. Davves frågor i fetstil, följt av Manges svar i kursivt.

 

Har du hört om det är något datum satt för när min tröja ska hissas?  Nej, det diskuteras flitigt inom föreningen men inget beslut taget. Jag har inte sett några pengar från dig på mitt bankkonto heller.

 

Ska den hängas i klubbhuset eller på läktaren (typ som Foppa har på Norrporten Arena)?  Även det beror på pengarna.. de här har vi pratat om så många gånger tidigare, det är ingenting nytt.

 

 

Blir det någon ceremoni i samband med en hemmamatch? Om Davve nappar på mitt erbjudande som Materialare, som förövrigt passar honom mycket bra, så kan det bli en liten ceremoni i omklädningsrummet. Jag tycker att David är som gjort för att ta över efter Ubbe, jag ser honom faktiskt som samma person som ubbe, samma intressen och allting. Han har varit lärjunge i många år nu och det känns som att han bara skulle kliva in i de uppgifter som han var född till att göra.

 

 Tack, David Hamberg! Vi ses när det blivit lite grönare.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0