Regn, regn och regn!

Dagen till ära lyssnar jag bara på låtar som har med regn att göra, ganska knäckande faktiskt men så har jag rätt tråkigt också.

 

Just nu strålar  ”The Rain” med DMX, ur mina lurar, en hyfsad klassiker som jag lyssnade på när jag var 15 bast senast. Absolut inte världens bästa låt men när dem sjunger ”Only I can stop the rain” tänds ett hopp inom mig. Kanske kan jag stoppa regnet?

 

Redan i måndags låg ju Släda IP under vatten men igår tyckte jag att det hade torkat upp rätt bra faktiskt, utan att för den delen vara torr på något vis. Problemet är ju dock att det kommit några lättare skurar inatt och regnet verkar ska fortsätta ösa ner under dagen och morgondagen, dock inte i de hiskliga mängderna det först talades om.

 

 

 Macke simmar in mot omklädningsrummet.

 

Regner väcker såklart vissa frågetecken inför helgens derby mot Sund. Kommer planen vara i spelbart skick eller måste matchen flyttas eller ställas in? Ja, just nu satsar vi på att lira på Släda men jag skulle inte satsa lägenheten på det. Vi får helt enkelt vänta och se.

 

 

 

Mina topp tre bästa förslag för att få planen spelbar:

 

  1. Vi hyr in ett ganska stort gäng polacker och bygger ett stort tack över hela Släda, gärna ett som man kan rulla av om det blir soligt.
  2. Alla spelare får varsin biltvätt svamp och en hink, sedan får man gå på plan och med hjälp av tvättsvampen ”suga upp” allt vatten och sedan tömma hinken i poolen.
  3. Ta ett snack med regn guden Indra och be denne sluta upp med dumheterna.

 

 

 

 

 

 

Topp 3 regniga låtar så här långt:

Orup- Regn hos mig

Rolandz- Om regn faller ner

Ulf Lundell- Regn  

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0