Elitveckan

Under Värmecupen brukar det alltid bli mycket sammankomster av olika slag, så även i år. Den här veckan har varit ganska intensiv för killarna. Det började som bekant med match söndag och måndag. I tisdags drillades grabbarna i ett cirka en och en halv timmes teoripass på Nordichallen. Där kunde vi se att ”klassens” pluggisar, läs lagkapten Wikman, bröderna Boman, Jack och Jonte m.fl. satt bänkade på första parkett medans de blyga valde att placera sig mitt i klassrummet. Längst bak satt klassens tuffaste, främst före detta IFK duon André Grim och Per Axelsson.  

 

Igår försökte jag ge övriga lag i Värmecupen en fair chans att slå oss genom ett gediget försök från min sida att träna ner grabbarna. Träningen började nämligen med släta skor på spelarna, varpå de fick genomlida ett ganska rejält löp-pass. Därefter blev det en dryg timmes bollpass med överlag god kvalité men där tröttheten tillslut tog ut sin rätt. Efter träningen var det av naturliga skäl många möra ben men ändå glada miner. I helgen är det match mot Kovland på lördag, om allt går enligt planerna blir det semifinal och finalspel på Söndag. Idag hoppas jag att någon stackar sitter hemma med en rejäl träningsvärk. Förövrigt ett väl genomfört träningspass igår med 23 stycken deltagare.  

 

 

 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hej

Haha!

2013-03-15 @ 13:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0