Grattis Mange!!

 

Igår fick vi vanliga och dödliga veta att Magnus Svensson vunnit Sten-Olof Öbergs ledarpris. Själv fick han veta det under förra veckan men blygsam som han är har han valt att inte delat med sig av utmärkelsen.

 

I samband med eldsjälen och Alnöiten Sten- Olof Öbergs bortgång 2010 instiftades en fond till dennes minne. Avsikten med fonden är att årligen dela ut ett pris till någon som verkat i Sten-Olofs anda inom föreningen.

 

Den första tanken som slår är ju naturligtvis varför Mange? Vad har han gjort som är så fantastiskt bra å speciellt? Skämt och sido, i min värld fanns bara en värdig vinnare och efter att läst juryns motivering är jag ännu mer övertygad.

 

 

"Han lägger ner fantastiskt mycket tid och har med sitt stora engagemang förbättrat alla möjligheter för herrlaget i Alnö IF att ta klivet tillbaka till div. 4. Han drar ett väldigt stort lass och är milt sagt herrlagets ryggrad! På sidan av allt jobb för A-laget så verkar han även som tränare för p-06. Han är en sann Alnö IF-själ, väl värd att ta emot denna utmärkelse"

 

 

Alnoherrar.blogg.se har lyckats få tag på Magnus för en vinnarintervju:

 

Stort Grattis, hur känns det?
Tack så mycket, det känns ärofullt och hedrande.

 

Var det väntat?
Absolut inte, det kom som en blix från klar himmel som det så vackert brukar heta.

 

Hur har du firat?
Jag firade med en grabbhelg i Åre.

 

Efter att jag tagit mina 50% kommer du ha 1500 kr kvar, vad ska du göra med dessa?

Haha, Arvid sa direkt att han ville ha en del av pengarna eftersom att han hjälp till så mycket. Sedan måste jag köpa tvättmedel till Maria, så det blir nog 1200 kr i tvättmedel sedan får Arvid och Svea 150 kr var.
(Maria har flertalet gånger tvättat våra matchkläder under den gångna säsongen)

 

Vad är dina intryck av laget såhär långt?
Fotbollsmässigt föredömligt, vi spelar mycket bra och fin fotboll. Det jag skulle önska är lite mer effektivitet. Jag är extremt nöjd över vinnarmentaliteten som vi återfunnit, den var visserligen tillbaka till stor del redan i fjol men innan det har den varit borta ett tag från Alnö IF. Än så länge är jag mer än nöjd och har fullt förtroende för grabbarna.

 

Vad händer härnäst inom Alnö IF, då främst i herrlaget?
En sportchef är aldrig ledig. Det är en hel del saker på gång men som så många gånger förr hänvisar jag till sportchefs sekretessen.

 

 

Tack för intervjun och åter igen stort grattis Berlusconi.

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0