Jakten på dumlen

Bakgrund:

Vi är inne på den andra säsongen med ”dumle träningar”. Reglerna är enkla, två lag ställs mot varandra i ett två målsspel. Vinnande laget får varsin dumleklubba i pris. Klubban äts förslagsvis upp direkt efter träningen, antingen i duschen, omklädningsrummet eller ute i solen. Själva klubban och dess karamell är dock en biprodukt, det är papperet som är det viktiga och det man vill åt. Papperet som så vacker pryder varje dumleklubba fungerar nämligen som en medalj eller trofé. Papperet hängs upp på varje spelares plats i omklädningsrummet och när säsongen är slut så ser vi vilken spelare som har flest dumleklubbe-papper och vi kan utse en rättmätig vinnare av dummlematchen!

 

Nu till problemet…

 

Under drygt ett års tid har jag och Dollarstor haft ett för dem hemligt samarbete. Jag har alltså åkt dit och köpt mina dumleklubbor till det fantastiska paketpriset, bestående av två påsar á 10 klubbor/påse för 30 kr. Jag brukar köpa på mig ett gäng påsar och lagra ett eget förråd på hemlig ort. Förra veckan var det dags för en ny dumleträning och mitt förråd var slut. Innan träningen åkte jag förbi Dollarstore men vad händer? Dom har slutat med dumleklubborna! Känslan som infinner sig är i det närmsta obeskrivbar men kan liknas vid restskatt, Stockholms bilköer och första dagen efter semestern…Således ingen klockren känsla.

 

I brist på annat och i ett extremt pressat tidsschema svänger jag in på Statoil på Alnö i en semiförhoppning av att dem ska ha dumleklubbor i sortimentet, men icke. Fylld till bredden av besvikelse begav jag mig till Släda och genomförde en dumlematch som jag inte kunde ”betala” för, utan jag fick ställa mig själv i en dumleskuld.

 

Igår testade jag ICA Alnö som jag hittills bara hade haft goda erfarenheter av. Första känslan inne i affären var sedan fantastisk, de fanns ju i det närmsta hur många hyllor med snask som helst! Ahlgrens bilar, bridgeblandning, sega råttor och fan vet allt men inga dumleklubbor! Där kan jag säga att ICA Alnö hamnade ”on my shit.-list”.

  

Idag är planen att det blir en ny dumleträning men jag måste få tag på klubborna först, så jakten på dummleklubborna går vidare. Jag satsar all-in på birsta, Startar med ÖB, om jag går på niten där rullar jag vidare mot Cop och ICA Maxi, om det omöjliga scenariot uppstår tar jag ett sms lån och går på jamjam. Om Sundsvall visar svika totalt så kommer jag snegla söderut, först och främst mot Hudiksvall och Gävle.   

 

Jag antar att jag inte behöver gå in djupare på hur besviken jag är på Dollarstore, hade dom bara fortsatt med sina dumleklubbor hade det här aldrig hänt!

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0