Dagbladet

Nu är det 45 minuter kvar till samling inför premiären och ca två timmar till avspark på Västhagen. Jag och Jocke kallade 18 man till matchen under gårdagen och tog sedan ut startelvan igår kväll, idag har vi skissat lite på förutsättningarna och fasta situationer. Inga direkta konstigheter utan vi kommer lira vårt spel som vi gjort hela försäsongen. Känslan inför matchen är fantastisk. Det finns ett litet pirr i magen som sig bör när det är seriepremiär och nog är det skönt att de äntligen börjar! Det finns bara positiva känslor inom mig.

 

Igår var vi med i dagbladet, http://dagbladet.se/sport/fotboll/1.5836733-nykomlingen-vill-avancera-direkt  , min egentliga fråga är om vi hade varit där om vi inte haft en så snygg tränare? ;-) Svaret är väll förmodligen ja... Hur som helst är det alltid roligt med fin publicitet.

 

Nog om det, dagbladet med flera har valt att kalla oss kaxiga nykomlingar och det kanske vi är. Vi har en målsättning och en vision som vi hoppas kunna infria och det är i det stora hela mycket upp till oss själva.

 

Vi är ett sammansvetsat gäng och härlig lag fyllt av duktiga fotbollsspelare som vet vad vi kan, vi behöver givetvis vara ödmjuka inför uppgiften och göra vårat jobb till 100% i varje match. Det som är så underbart är att alla spelare förstår det. Över lag är det en unik situation att man som nykomling blir tippade som favoriter till seriesegern, för det är precis det vi är.

Det är så typiskt Svenskt att inte vilja vara favoriter, att bara kunna ligga i bakvattnet och sätta press på någon annan. Jag tycker vi gör helt rätt som inom gruppen har satt ett mål som triggar oss och som dessutom är en härlig utmaning. Vi hade ju kunna satt samma målsättning som 90% av alla andra nykomlingar brukar göra, ”försöka hänga kvar”.

 

På Nordicbet står vi i 2.25 på serieseger, när hände det senast för en nykomling?

På lokalfotbollen är vi tippade seriesegrare av såväl Janne Pehrsson som motståndarna. Vilket betyder att alla lag vi möter kommer att kämpa 10% extra för att slå oss.

 

Alltid när någon frågar mig vilken division jag tränar brukar jag säga. Division 4, snart 3.

Jag vet inte riktigt vart jag ville komma med det här inlägget, förmodligen behövde jag bara någon att prata med. Nu kör vi!

 

 

 
 

Kommentarer
Postat av: Glenn (Systembo-laget)

Grym inställning Pontus och laget!

2013-05-03 @ 22:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0