Examen, bolltroll, födelsedag, morsdag och seger!

 

Nu var det ett tag sedan jag knappade på tangenterna på bloggen så jag känner mig verkligen tvungen att publicera ett inlägg omgående, här kommer ett försök till en catch up!

 

Först och främst måste jag naturligtvis börja med att förklara/försvara varför det var helt dött på bloggen under förra veckan. Jag åkte nämligen ner till Gävle i tisdags kväll för slutdiplomering på tränarutbildningen. Innan det var det ganska mycket plugg på kvällarna så jag blev tyvärr tvungen att prioritera bort bloggen för ett ögonblick. I diplomeringen var det 2 stycken teoretiska tentor, (en i fotbollsdidaktik och en i träningslära), två praktiska prov och en matchanalys på matchen Gävle- IFK Göteborg där vi innan matchen fick träffa tränarna som drog förutsättningarna inför matchen.

 

 

Jag och IFK Göteborgs tränare Micke Stahre Inför matchen mellan Gävle- Gtb

 

 

Starhe hade nästan lika bra powepoint presentation som jag brukar ha.

 

 

Medans jag var i Gävle och härjade så lirade grabbarna DM match på onsdagskvällen mot Sidsjö/Böle. En insatts som vad jag förstår hade mer att önska egentligen men som tillslut ändå slutade i en seger och därmed avancemang. Matchen slutade 2-3 efter att vi först tappat en 0-1 ledning till 2-1 för att under matchens sista 15 minuter kunna vänta på steken igen och göra både 2-2 och 2-3. Målskyttar för dagen var Marcus Westin, Victor Svedberg och André Grim. I nästa omgång väntar broderby mot division 4 kollegan Sunds IF.

 

Lördag den 25 Maj var annars en speciell dag för Alnoherrar.blogg.se som tyvärr fick oförtjänt lite tid just den dagen. Bloggen fyllde nämligen 1 år! Stort grattis Bloggen.  

 

 

 

Igår var det träning i solskenet på släda. Macke passade på att spela in ett nytt avsnitt av Mackes Hörna som kommer publiceras senare under dagen. Träningen i övrigt var indelad i tre stycken övningar som var och en fick cirka 30 minuter var. Lite possession, en skottövning och avslutningsvis 4 mot 4 spel. Idag väntar match mot Kovland borta på Ånäsvallen. Snart dags att börja tagga igång för 3 underbara poäng! 

 

 

 
Ett jävligt snyggt bolltroll som jag fick av Olle på träningen igår, en examens present som kommer pryda mitt skrivbord på jobbet framöver. Jag blev både glad och överraskad. Tack Olle!
 
 

Kommentarer
Postat av: Wikman

Efterlyses: idolkort med Pelle Olsson.

2013-05-27 @ 15:35:14
Postat av: Melle

Snackade med Pelle igår, han skulle skicka upp en bild!

2013-05-31 @ 09:11:03
URL: http://alnoherrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0