Pre Träningsläger!

Imorgon bär det av mot bocken, Gevalia och Gävle. Alnö IF herrar ska ut på vägarna till träningsläger. På grund av planbrist i Gästrikland byts fjolårets match ut mot ett stycke fys- och teoripass. Jag har lyckats ragga fram en postcykel med en liten elmotor på så jag på nära håll kan följa den knappa milens löprunda som Gävle legenden André Grim kritat ihop, utan att jag drabbas av kärlkramp eller astma.

 

Träningslägret kommer täcka in flera viktiga områden som ett träningsläger bör innehålla. Dels fysiska i och med löpningen men även teoretiska och taktiska i och med genomgången av våra spelsystem, spelidé och videoanalyser. Den sista men inte minsta pusselbiten, den som kanske är viktigaste och det som kännetecknar Alnö IF herrar sedan några år tillbaka. Nämligen lagsammanhållning och team buildning! Ni som varit med tidigare vet att resor/läger och samkväm med laget brukar vara fantastiskt roligt och nyttigt, ni som är nya kommer förhoppningsvis få en positiv känsla i kroppen. Det vi tappar i och med den utebliva matchen är den praktiska och tekniska biten som en match ger. Däremot får alla spelare samma kvalité på lägret nu, vilket inte skulle kunna vara möjligt vid match eftersom bara 11 kan spela samtidigt.

 

Vi blir inklusive ledare och busschaufför 23 spelare som åker, och jag bara räknar timmarna tills avfärden!

 

 

Några bilder från ifjol!

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0