Ett ögonblick...

... Johan "Hammarn" Hammarström, bästa målskytt i Alnö IF 2013.
 
 
 

Det är naturligtvis mycket glädjande att du kommer spela ytterligare en säsong i Alnö IF. Inför den här säsongen hade du en del andra allternativ men valde att spela kvar i Alnö. Vilka bitar var avgörande i det beslutet?

 - Det stämmer. Men det var egentligen inte ett svårt val då jag hade extremt roligt med det här laget i fjol. Jag tycker också att fyran är en lagom nivå för mig. just nu.

 

 

Hur har början på försäsongen varit för din del?

 - En helt okej start på försäsongen, tycker jag. Relativt få snorkråkor för att vara mig. 

En försäsong är alltid en försäsong på gott och ont - men MittMediaCupen har gjort dessa månader en aning lättare. Börjar starkt se fram emot Värmecupen nu!

 

 

Du gjorde 12 mål ifjol, det räckte till en delad 4e plats i skytteligan, det blev även en plats i Lokalfotbollens ”Allstar team”. Om du ska betygsätta din egen insats under 2013 på en skala 1-10, Vad får du då för betyg? (Gärna en motivering också).

 - Som sagt, jag hade riktigt roligt i fjol och det känns faktiskt som en av de bättre säsonger jag åstadkommit.. hittills.

Bortsätt från några faser under säsongen - framförallt slutet - samt misslyckandet i att inte vinna skytteligan så är jag riktigt nöjd ;-). Jag skulle vara lagom ödmjuk och ge mig själv en stark 7:a. 

 

 

Vad är din målsättning med den här säsongen? Dels för egen del men även för laget.

 - Min målsättning är att fortsätta som förra säsongen, men att förbättra avslut och skärpa.. blir lite väl många missar. Lagets målsättning tror, och hoppas jag blir att ligga i toppen av tabellen. Förutom det ska vi ha sjukt kul tillsammans.

 

 

Hur skulle du vilja beskriva Alnö IF herrar som lag?

 - Fysiskt och aggressivt.

Jag tror också vi uppfattas som sportsliga och ödmjuka.. men jag kan ha fel.

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0