Ett ögonblick....

...Daniel Yngvesson, före detta anfallare i Alnö IF och numera fotbollspensionär?   
 
 
 
 
 
 
 

Du har ju ”slutat” med fotbollen många gånger, är det på riktigt den här gången?

-Det har ju vart nåt som man mer har sagt efter varje säsong de senaste 4 åren, men nu när jag väl bestämde mig till 100% så var det inga problem, saknar inte fotbollen alls så det känns som helt rätt beslut.

 

 

Utan fotbollen blir det en del tid över till annat. Vad kommer du att göra med den?

-Just nu i Februari är det inga problem pga OS, kommer heller inte vara något problem i sommar då VM börjar. Men helt klart blir det mycket tid över till annat, ska väl försöka träna på egen hand vilket är jävligt svårt!! Men jag vill ju inte gå samma öde till mötes som andra gamla lirare med att gå upp i vikt i rask takt (nämner inga namn)

 

Du kan se tillbaka på en lång men inte så framgångsrik karriär... Många minnen så klart, vilket eller vilka är dina bästa minne från Alnö IF?

-Har inte så många titlar hemma i skåpen men har iaf vunnit 4:an 4ggr under dryga 10 år, tycker jag är helt ok facit. Det bästa minnet är väl när vi slog Frösön hemma på släda i div 3 2007 då jag fick spela en match med bror min, det var jävligt skoj, gick ju rätt bra den matchen om jag inte minns fel :-)


Vilken är den bästa spelaren som du spelat tillsammans med i Alnö IF?

- Det är nog Björn Karlsson och Magnus Svensson

 

Din gamla lagkamrat David Hamberg har synts på några träningar i år och ryktena talar om en eventuell comeback för hans del. Vad har du att säga till honom innan han fattar ett slutgiltigt beslut?

- Haha ja jag har ju hört att han fortfarande klamrar sig kvar, är inte förvånad...Det enda tipset jag har är väl att våga släppa taget, du blir inte bättre med åren!

 

 

Finns det någon chans att vi kommer se dig inom en annan roll inom Alnö IF i framtiden?

- Just nu har jag svårt att se att jag kommer finnas i någon roll framöver, skulle isåfall vilja ha en roll där jag har möjlighet att sparka Mange när jag vill, det är en kittlande tanke :-)

 

Du har såklart haft många tränare under din tid som spelare. Så sist men inte minst, vilken är den bästa tränaren under 25 år som du haft i karriären?

- Har haft väldigt många bra tycker jag, däribland du Pontus...De har ju vart bra på olika sätt men den jag måste svara är Tommy Svensson som jag hade i Sund 2003-2004 eftersom han var den tränare som släppte fram mig och gav mig chansen att spela hela tiden. 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: mange

Rödingen är insatt på ditt konto nu Yngve :)

2014-02-07 @ 21:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0