After Game: Viskan

 
 
Klockan är 11.25 på tisdag förmiddag. Ungefär nu slutade jag sura efter förlusten mot Viskan i söndags och repade då mod att försöka mig på en sammanfattning av matchen. Vi hade chansen att göra ett ryck i tabellen vid seger. Det slutade istället med någonting som jag valt att kall en mentalflopp. Vi klarade helt enkelt inte av att spela på vårt yttersta när det verkligen behövdes. 
 
 
Matchen då? Jag tycker vi inleder hyfsat första 20, lite för mycket felpassningar och felbeslut för att det ska falla mig helt i smaken men vi pressar ändå tillbaka viskan långt ner i planen och skapar några halvlägen. Sedan efter drygt 20 min görs ett fatalt misstag i våran backlinje och en viskanspelare blir fri med Jocke Grannas, kan runda honom och lägga in 0-1, en riktig kalldusch givetvis. Vi repar mod och tar tag i spelet igen men har svårt att skapa några riktigt heta lägen. Istället är det viskan som knappt 10 minuter senare kontrar in 0-2. Efter detta har vi ett par gyllene lägen att både reducera och kvittera men när vi lämnat kvar skärpan vid avsluten i omklädningsrummet är det inte så lätt att göra mål. Jack Jonsson har bl.a. Ett mycket bra läge som tar i stolpen och Daniel Yngvesson slår krokben på sig själv när han fri med målvakten från tre meter bara ska lägga bollen i mål. 
 
0-2 står sig halvleken ut och i pausen försöker vi intala oss själva att vi kan vända på steken. Andra halvlek är Alnö spelförande men har svårt att komma in i viskans straffområde, de inlägg so kommer in i boxen nickas bort, skotten utifrån går utanför och de ströchanser som går på mål tar viskans målvakt hand om på ett fint sätt. 
 
Enkelt sammanfattat så spelade vi inte som ett div 4 lag och om ska ska ha en möjlihet att gå upp måste spelet och inställningen upp några nivåer. Min förhoppning är att vi är tillbaka på banan redan på söndag när vi mäter IFK 2.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0