AirMack

Jag var så taggad igår när jag surfade runt på diverse webbplatser och sökte efter ett flygplan. Jag gick in i rollen som Christoffer Columbus, en upptäcktsresande som helt förutsättningslöst gav sig ut i det okända. Utan några direkta krav om vad som skulle finnas i planet, givetvis vore det roligt med en drickes automat, egen stol och dvd spelare men det var ändå känslan att ha ett eget plan som lockade. Ett tag igår kväll funderade jag över olika alternativa namn på planet. Air Alnö skulle kändes klassiskt och fräsch, men då tänkte jag att grabbarna skulle säkert börja köra med förkortningen AA och helt plötsligt skulle planet kunna blandas ihop med anonyma alkoholister eller bli allmänt känt som ”batteriet”, det är ju inte så roligt. Så tänkte jag att Lufthansa kör ju Airbus, då kanske vi kan köra AirMack efter Macke, men vi får se vad det blir.

 

Sedan ringde Berlusconi med massa jobbiga frågor. ”Vart ska ni landa?”, ”ska vi inte bygga tennisplan istället?” osv. Fan vad han ska tänka långt hela tiden… Faktum är att Mange gav liksom inte rött ljus men det var då inte grönt heller. Lite orange kanske man skulle kunna tolka det som.. Hmm..

 

Nu sitter jag uppgiven och drar paralleller till Kjell Jonevret som scoutade Frankrike inför EM i flera månader och sedan när Sverige tillslut mötte Frankrike i sista omgången var matchen betydelselös... Exakt så känns det nu, lagt ner en fet research helt i onödan… roligt, glädje seriemördaren Magnus Svensson!   

 

Jag ger inte upp så lätt, jag får fundera vidare…

 

Christoffer Columbus i sin tänkarhatt, kanske måste skaffa en sån.

 


Kommentarer
Postat av: Glenn

Haha! Sjuk fantasi du har Melle :)

2012-08-14 @ 22:01:25
Postat av: Magnus

Nästa ggr du har din tänkarhatt på dig så ring mig direkt så jag hinner rodda med lite tillstånd och några bilar asfalt...

Jobbigt att ligga steget efter vid dessa småprojekt!

2012-08-15 @ 09:27:20
Postat av: Melle

Haha, ja ibland är fantasin på topp =)

2012-08-16 @ 13:09:41
URL: http://alnoherrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0