Materiella ting, till exempel boll och ring

 
Lek med tanken att du började lira fotboll när du var 5 bast, så som jag gjorde. Fram till dagens ålder har du ju bränt ett par/tre fotbollsskor.  Är du lika gammal som Yngve och Hellas har du säkert slitit ut nått par till...
 
Som knatte var jag riktigt risig som fotbollsspelare, då fick jag även de sämsta skona som fanns i affären. Ungefär som att de där skorna får duga till dig för du kan ändå inte slå en passning. Däremot i takt med att min formkurva pekade uppåt steg även skobidraget från farsan och lagom till Vm-98 fick jag mina första "värsting skor", Adidas predator accelerator. Jag minns det som igår, vilka mackor! Igår tänkte jag att va fan, de där skorna vill jag ha igen och genast ut på Google för att leta rätt på ett par. Det visade sig vara svårare än jag trodde, och dyrare! Hittade ett par begagnade på Ebay för över 800 dollar, det är ju helt sjukt. Lägger det spåret på is för ett tag...
 
I Sundsvall är utbudet av fotbollsskor ungefär lika stort som mängden vatten i Sahara, dvs inte så stor...  Helt allvarligt, "sko väggen" på intersport i city och birsta gör inte många affärer avundsjuka. Sedan har vi team sportia som knappt har en fotbollspryl. Stadium och andra sidan brukar ha en hyfsat stor vägg men utbudet är dassigt och lika förutsägbart som vilken Beck film som helst. Det finns bara de stora märkena som adidas, Nike och puma, vart är bredden?? Tack och lov Sundsvall så har Usport nyligen slagit upp dörrarna, där kan vi snacka utbud. Legendariska märken som Hummel, kappa och Mizuno finns att tillgå, nostalgi! 
 
 
De tre bästa fotbollskorna jag ägt:
 
1. Adidas Copa Mundial. Skön, prisvärd och förmodligen världens mest använda fotbollsko. Har ni inte testat den, gör det!
 
 
 
2. Adidas predator precision. Skon som Zinedine Zidane dominerade med i EM 2000, underbar sko!
 
 
3. Adidas predator accelerator. Skon som revolutionerade fotbollsvärlden när den kom. Hade en teknologi som skulle göra att man skruvade bollen enklare. 
 
 
 
Vilka är de bästa fotbollsskorna som ni har haft??

Kommentarer
Postat av: Anonym

De bästa jag haft är nog dessa:

http://media.photobucket.com/image/nike%20mercurial%20talaria/kkitweng/PDS002009966.jpg

2012-09-02 @ 18:58:10
Postat av: Jolle

Måste säga Adidas predator accelerator.. hattrick i match mot Svartviks juniorlag. skorna självklart direkt från lådan. iofs var det väl för många år sedan för att räknas.

2012-09-04 @ 20:26:16
Postat av: Camilla

Snygg reklam för Adidas som är vårt märke =)
Tyvärr måste jag svika och säga Puma King

2012-09-08 @ 20:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0