Renoveringen

I mina våtaste drömmar trodde jag nog att vi alla skulle sitta och lyssna på Ulf Sawert i ett nyrenoverat omklädningsrum som doftade någonting mellan jordgubbar och viol i det här läget, men tyvärr är det inte så. Istället får man trängas med Kourtidis och Macke på 2,3 kvadrat meter tillsammans bland västar som inte tvättats sedan 2000- talets början.  

Men vi är inte ensamma, 66% av alla byggprojekt blir försenade och hela 60 % blir även dyrare än vad man tänkt. Vårt byggprojekt håller än så länge budgeten ialla fall, eftersom att vi inte börjat än. Om du googlar försenade byggprojekt så får du 165 000 träffar, du får även en träff på alnöloggan, det är lite små tufft.

 

 

Vi på alnoherrar.blogg.se har lyckats få tag på en av världens mest jagade människor i dagsläget. Projekt ansvarige Andreas ”Kranzen” Ohlsson.

 

 

Du som Projekt ansvarig, vad har du att säga till ditt försvar nu när bygget är 4 veckor försenat?

Är det bara 4? Som säkert alla förstår, beror det inte på mig, utan på Mange som skulle fixa fram spons på matta + mattläggning (ca 20 000 kr) inom en vecka. Den enda matta jag har sett till finns på Rasmus ben, men benen är så taniga att en tvångsskalpering inte skulle generera i så många kvadratdecimeter.

 

Fruktar du att du kommer få sparken som PA?

Rent etiskt borde det aldrig ske. Den enda risken för att det skulle hända är att Mange får hybris och försöker lägga skulden på någon annan.

 

Ryktarna gör gällande att ni fått problem med att få bygglov inför renoveringen, stämmer det?

Ja till en början hade vi svåra diskussioner med byggnadsnämden. Macke ville ha en pool i mitten av omklädningsrummet, men vi fick tyvärr avslag.

 

Andra elakt tungor säger att det saknas såväl såg, skruv och kompetens för att ro projektet i land. Vad är dina tankar om de?

Jag har sett en såg där gräsklipparen står och har 5-6 skruvar hemma, så det är inga problem. Beträffande kompetensen finns det ingen tvivel om att den är fullt god, på gränsen till överflödig. Jag har fått tacka nej till Vägverket vid ett flertal tillfällen då de ville ha mig som PA till brobygget över Sundsvallsfjärden, men jag tyckte den sjusiffriga ersättningen var i underkant...

 

En anonym källa till bloggen säger att du och Magnus Svensson är så oense om vilken färg det ska vara på mattan i omklädningsrummet så att ni till och med ställde in förra helgens grillning. Vad har du att säga om det?

Jag har sagt "-Ta en färg bara", men Mange envisas med "-Vi måste vänta in ett bygge där de använder melerad antracitgrå matta med inslag av silverpil".

Grillningen blev av, men det var en aning dämpad stämning.

 

När beräknar du att ombyggnationen kommer att vara klar?

Just nu inväntar vi det där ökända bygget, men det smartaste är nog att vänta till att serien är slut innan vi river i omklädningsrummet. Bomans har svårt att hålla reda på grejorna redan nu, så ytterligare kaos skulle ställa till det rejält!

Vi siktar in oss på sen höst och hoppas på det bästa.

 

 

 Tack PA för att du tog dig tid att svara på några frågor.

 

 

 

Det sägs att Kranzen har en modell i byggklossar hemma som föreställer hur omklädningsrummet kommer se ut när det är färdigt. Frågan nu är om den någonsin kommer bli verklighet.


Kommentarer
Postat av: Björne

haha, den här bloggen blir bara bättre och bättre, jag läser flera fotbollsbloggar men den här är i en klass för sig, även om det är något mycke internskämt. Keep it up!

2012-08-17 @ 15:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0