Dear Santa


Inläggen kan tyckas komma i fel ordning och visst är det så men jag kom och tänka på den där låten, "jag hade önskat mig deg och kanske lite lego men trots allt smussel fick jag bara några pussel"

Jag känner mig tvungen att berätta att även jag hade lämnat en gedigen önskelista till Tomten, men det var lite samma lika, de egentliga önskemålen uteblev.

Först hade jag tänkt önska mig lite så där normala saker som skadefria spelare, fri dryck hos sportchefen och gratis inträde på dammatcherna men då hade ju inte Tomten fått anstränga sig så mycket, så jag önskade mig lite andra saker istället.

Här nedan kommer ett axplock från den önskelista som jag skickade till tomten, hela önskelistan består av 250 önskningar, men då skulle ni tjuvläsa:

  • Zinedin zidane, jag tror han skulle tillföra en extra dimension i vårt lag.
  • Obegränsat med Nordictider/ egen inomhus hall
  • Ett eget "kontor" på Släda IP, ca 70-80 kvm2, gärna med parkettgolv och stort skrivbord (helst i glas).
  • Egen parkeringsplats med möjlighet till motorvärmare på Släda, altr. privatchaufför och någon halvstor limo.
  • Jetplan till alla bortamatcher, (skulle ev kunna dela med damerna eftersom dom har lite längre resor som väntar) 


Men så var de det där med allt smussel och ett pussel. På något vis kände jag igen tomten som besökte mig den 24 december 2012, men inte fan hade han med såg något paket, han sa bara "det ska inte vara för lätt heller, du måste ha en utmaning så du får inga paket i år"

Så här i efterhand kan man kanske tycka att jag skulle satsat på frikort på dammatcherna istället, det är verkligen som dem säger- "den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket" Men jag får försöka överlev ändå. Nu hyser jag allt hopp till påskharen!

 

Tomten ser lite bekymrad ut när han läser min önskelista.

 

 

Tomten som besökte mig på julafton, vist är han lik någon annan?

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Publik

Så roligt att din fantasi flödar igen :)

2012-12-30 @ 12:01:39
Postat av: Tomten

Jag ger bara paket till snälla (läs lydiga) barn....

2013-01-02 @ 12:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0