A deal is a deal!

Bakgrund:

Brödrakärlek är någonting utöver det vanliga. Jag är som bekant tränare för Alnös herrar, min storebror spelar i IFK Timrå i div 4. Både Alnö IF och IFK Timrå var favorittippade till seriesegern inför årets säsong, det är ju en utmaning i sig att vinna en serie men det kändes inte tillräckligt. Därför beslutade vi oss tävlingsmänniskor som vi är att köra en vadslagning där vi personligen skulle ansvara för våra lags prestationer. Vadet handlade om att ”aldrig tappa poäng”

 

Vadet löd typ:

Det av våra lag som först tappade poäng var tvungen att bjuda den andra på en grillkväll.

 

Jag var onödigt nära att behöva bjuda på en grillning redan efter första omgången när vi hade vissa svårigheter med Fränsta men vi rädde ut stormen tillslut.. I omgång 2 tog dock lyckan slut för brorsan och Timrå när dem åkte på pumpen utav Stöde med 1-4. Vips så var man en grillning rikare, fantastisk känsla!

 

Varför skriver jag om detta just nu?

 

Jo, brorsan har dragit ut på att betala sin grillning, kanske men förhoppningen att jag skulle glömma? Men i fredags vart det äntligen läge, tyvärr har jag varit fylld av beanäs, mousserande och kött för att kunna uppdatera bloggen innan idag.

 

Jag vill ta tillfället i akt att tacka alla som gjort detta möjligt. Jag börjar med IFK Timrås spelare som underpresterade i omgång 2, Stöde som överpresterade?, grabbarna i laget som vann våra egna matcher och sist men inte minst mig själv för att jag kom med den fantastiska idén att köra ett grillvad!

 

Jag har erbjudit brorsan en grill- rematch. Återstår att se om han vågar tacka ja! För till hösten tänker jag inte tappa en poäng!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0