Ett ögonblick...

Magnus Svensson, viktigt kugge i veteranlaget och sportchef i Alnö IF som just kommit hem från ett intensivt träningsläger på Leksandsommarland, där han slipat formen inför lördagens match mot Alnö IFs herrar.

 

Hur är din egen dagsform? Den har aldrig varit sämre, jag är sjuk och överviktig.

 

Hur många slädacup har du deltagigt i nu? Det är nog en fem stycken och jag har vunnit alla. Det här kan dock bli första förlusten…

 

Vad är tjusningen med släda cup? Det måste vara att samla alla äldre spelare och spelarna från dagens A-lag. Sedan är det såklart att ta en öl och surra efter matchen.

 

Vad ser du minst fram emot med lördagen? Att bli slut, skadad och måsta åka ambulans. Jag är så otränad…

 

Vilken i ditt lag anser du är viktigast? Jag själv! Nej skämt å sido, det blir nog ett stort ansvar på Peter Bingman och Marcus Dückhow, sedan är Heiki en liten outside som ni kan få jobbigt med, om han ska vara med vill säga.

 

Om fick värva vilken spelare som helst till veteranerna, vem skulle du ta? Henke Nilsson från Halmstad eller Glenn Uhlin från Kramfors alliansen. Henke för att få en mittback som är långsammare än Björn Karlsson så att han slipper känna sig dålig. Glenn för att vi verkligen skulle behöva en målvakt…

 

Vad tror du resultatet blir? Jag tror att det kommer stå… 1-1 i halvtid sedan blir det förlust för veteranerna med 2-4 efter fulltid.

 

Sist men inte mist.. vad önskar du dig mest av allt just nu? Att jag får bli frisk och gå ner i vikt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0