Sommar Bollanza

 

Våra träningsbollar måste tyvärr kvala in som några av de sämsta i fotbollshistorien. Men de är inte det att vi är snåla eller ointresserade att fixa nya träningsbollar, nya bollar är beställda sedan länge men lyser med sin frånvaro.

”Det måste vara minst 2-3 månader sedan vi beställde bollarna” säger en uppgiven materialansvarig i Alexander Kourtidis när han nås per telefon.

 

Men vart har bollarna tagit vägen undrar alla? Det är för mig omöjligt att svara på. Jag har mina egna teorier som jag än så länge håller för mig själv. Grabbarna i omklädningsrummet har till och med börjat fundera i banorna om det sitter något stackars litet barn i något u-land och syr på våra fotbollar just nu, vilket vi givetvis hoppas är helt fel.

 

Nu till det positiva, jag har en kompis som har en lösning på boll problemet!

 

Statoil kör sin kampanj ”Sommar Bollanza”. På Statoils hemsida kan man läsa följande:

 

”Samla bollar när du tankar och handlar i sommar!

Varje gång du tankar och handlar för minst 50 kr på Statoil i sommar, får du ett samlarmärke. När du samlat 30 märken får du en valfri boll utan extra kostnad, värd 149 kr. Har du samlat ihop 15 märken kan du köpa valfri boll för 69 kr.”

 

Jag har varit lite skeptisk mot hela den här idén, men har bestämt mig för att ge den en chans. Det är visserligen ganska dyrt att behöva lägga ut 50 kr * 30 = 1500 kr/bollen för en fotboll värd 149:- i butik. Tillverkningskostnaden uppgår knappast i mer än 20 kr. Men vi får bollarna direkt vid kassan! Ingen väntetid, inga problem med ”restade bollar” osv.  

 

Tänk om alla i laget skulle gå ihop och tanka på Statoil innan träningen på måndag. Hellas ska ju dessutom ha sin obligatoriska redbull för 29 kr. Lägg där till att Wikman ska ha en mosmeny, Macke en Coca cola med tillhörande kexchoklad och att Mange behöver en ny stock snus så är vi ju uppe i minst en bollsäck! Bollarna kanske inte är Europas bästa, men känslan av att spela med 30 lika träningsbollar skulle vara oslagbar.

 

 

Lek med tanken att 20 spelare skulle tanka och köpa glass för totalt 700 kr per skalle = 14000 kr, detta i sin tur ger 280 samlarmärken = 9 bollar… Det är dyrt med fotbollar, den slutsatsen kan man i alla fall dra…

 

Om vi ska få ihop några bollsäckar måste nog hela ön gå ihop.

 

 

En av alnö herrars bästa bollar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0