Enith

Sist jag pratade om Enith var 2006 när jag tog studenten. Vi i klassen hade två ramsor som vi tjoade om vartannat i flera timmar, "vi är inte full vi har pollenallergi" och "vi har Enith vem har ni?". Riktigt uppfinnelserikt kan tyckas så här i efterhand.

 

Enith, min mentor under 3 år i gymnasiet, hon man fick sitta öga mot öga med när man hade hoppat över historian för att stannat kvar på gympan och köra warszawa eller pricken. Om hon skulle veta att jag skaffat blogg hade hon förmodligen blivit mycket förvånad, aningen oroad och samtidigt oerhört stolt. Jag som tillhörde gruppen av elever vars snittbetyg räddades av 800 poäng idrott. Nu kommer det med största sannolikhet att dröja minst sex år igen innan jag pratar om Enith, men på något vis kändes det ändå som att hon gjort sig förtjänt av ett inlägg med tanke på att hon stod ut med mig och ett gäng andra under tre års tid.

 

Nog om de...

 

Folk utvecklas i olika takt och är olika mogen i olika åldrar. Alla kan ju inte vara lika självgående som Niklas Wood när man är 16 år! De sägs att tjejer mognar snabbare än killar, de har jag aldrig riktigt märkt men de är väll en annan historia. Som fotbollsspelare är det inte alltid den största talangen som blir den bästa fotbollsspelaren. Det finns mängder av exempel på stora Svenska fotbollsspelare som utvecklades sent och aldrig överhuvudtaget skulle få vara med i ett landskapslag eller spela med en äldre åldersgrupp. Ta två av våra hjältar från VM -94, Henrik Larsson som var för liten och klen tyckte tränarna. Jonas Thern å andra sidan var för knubbig. Ett gäng år senare fyllde dom på prisskåpet med någonting som få andra svenska fotbollsspelare kan konkurrera med, nämligen ett VM brons. Ett annat exempel på sen utveckling är Mikael Nilsson som spelade i div 6 när han var 20 år, 2 år senare spelade han i allsvenskan, resten är historia nu!

Jag är helt övertygad att vi har ett helt gäng spelare i dagens Alnö som kan bli riktigt duktiga bara dom själv vill.

 

// Melle


Kommentarer
Postat av: Magnus

Jag vet inte om du kan hoppas på BK så hårt men hålla tummarna kan man ju alltid!



Stort tack till Herrlaget som på ett utomordentligt bra sätt ställt upp för klubben under Jyskdagarna. Jag är själv snart på väg att få testa på Lutis husvagn!!



Keep it up med bloggen.. Mitt em tips kommer inatt mellan 3 och 4

2012-05-26 @ 21:09:35
Postat av: Ida

Tror inte att Enith vet vad en blogg är. Men fasen vad kul att du startat upp den karriären! Väljer du att gå videobloggsvägen så slipper du ju dessutom hålla på och utveckla skrivandet, sådant är ju rätt tröttsamt att tänka på i längden ändå...

2012-05-27 @ 01:20:44
Postat av: Melle

Ida, det kanske blir premiär för videobloggandet på onsdag kväll, det återstår att se :-)

2012-05-28 @ 21:42:40
URL: http://alnoherrar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0