Alnösår!

Det har varit dåligt med bloggande på slutet, varför kommer ni snart att förstå.
 
Jag har med god hjälp av hammarn skrivit en alnölåt, dessutom har jag gjort 10 st diplom till avslutningsfesten. Totalt har det tagit ungefär 20 timmar, men jag är ganska långsam också. Ikväll tänkte jag lägga in låten på bloggen. Det visade sig att man bara kunde lägga in youtube klipp, jaha tänkte jag då får jag väll lägga in låten där då. Då visade de sig i sin tur att på youtube kan man bara lägga in filmer, så sagt och gjort. Jag har ikväll gjort en liten "musik video", det tog typ 3 timmar och blev helt okej.
 
 
 
 
 
 
 
 
Text: Pontus och Hammarn
Sång och musik: Hammarn
Körsång: Pontus
 
Vått eller torrt, sol eller snö
Man kan inte annat än älska vår ö
 
Vi samlas ihop, men alla får men
när yngve blir fri och allt bara går fel
 
Med matchen igång kliver laget ut,
några små pojkar och en lång skallig snut
 
Inget som slår, känslan man får
när davve är hemma med sin jävla tå
 
Stäm upp i våran sång,
Alnö satsar för att vinna
 
Så varför är vår plan så jävla kass??
 
M,T,O,T,F,L,S
Vi vann femman i år
M,T,O,T,F,L,S
Detta är Alnös år
 
Chans efter chans
mål efter mål
Hällas fick offra sin höra knäskål
 
Sång efter sång
vinst efter vinst
vi ändrar om sången till något vi mins
 
Glädjen i laget är stört av allt
Pontus han fixar så allting blir allting blir ballt
Inget som slår, känslan man får
när Olle finns där pysslar om våra lår
 
Stäm upp i våran sång,
Alnö satsar för att vinna
 
Så varför, Mange är du våran chef??
 
M,T,O,T,F,L,S
Vi vann femman i år
M,T,O,T,F,L,S
Detta är Alnös år
 
 
 
Nu har jag inga fler konstiga ideér, tror jag. De närmsta dagarna ska jag lägga in låten som laget spelade in också, samt berätta lite om avslutningsskivan. Är det någon som har några bra bilder får ni gärna bjuda med er!

Kommentarer
Postat av: Alnö IF

Haha... Vilket jobb ni lagt ner!

2012-10-09 @ 10:24:36
Postat av: Anonym

Haha.. Sjukt bra låt, märks att hammarn dragit största lasset ;-)

2012-10-09 @ 13:46:08
Postat av: Glenn

Bra jobbat dudes!

2012-10-09 @ 17:59:20
URL: http://blogg.glenn.nu
Postat av: publik!

Grymt!

2012-10-09 @ 23:38:47
Postat av: Läktaren

Helt fantastisk låt, jag hoppas få höra den på matcherna nästa säsong.

2012-10-10 @ 11:19:46
Postat av:

Håller med föregående! :)

2012-10-12 @ 15:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0