Lagaktivitet: Studioinspelning


För drygt tre veckor sedan satt jag på kammarn och funderade så det stod härliga till. Jag ville hitta en aktivitet till laget som skulle vara någonting utöver det vanliga och det skulle vara riktigt roligt också. Som en skänk från ovan trillade tioöringen ner och jag fick den ultimata idéen (om du frågar mig). Vi skulle spela in en skiva med våran vinnarlåt, "för alla oss". Sagt och gjort så utnyttjade jag mitt medelminimala kontaktnät och lyckades boka in oss på en studio inspelning.

Jag förstod att min enda chans att få dit en enda gubbe var att lura dit dem. Till och med lagjobb skulle locka mer, men eftersom att min mor och far har gjort sitt bästa för att uppfostra mig till en sanningsenlig pojke så har jag aldrig varit särskilt bra på att ljuga, detta lyste igenom en aning när jag berättade för grabbarna att vi skulle utföra ett "lagjobb" på torsdag kl 19.00. De flesta spelarna hade på känn att det skulle vara någonting annat än jobb som stod på schemat men jag stod på mig och det var faktiskt riktigt roligt när alla oroliga sms strömmade in under dagen idag med alla möjliga frågor om kvällens aktivitet. Alla fick samma svar, att jag var styrd av sekretesslagen kapitel 1, paragraf 2 och att de helt enkelt fick vänta till kvällen och se. Sagt och gjort så samlades vi på parkeringen utanför max i stan iklädda den obligatoriska vita tröjan och jeans.

Väl på parkeringen stod grabbarna i en klunga och en skräckblandad nyfikenhet hängde i luften. När de fick veta vad som väntade gick ett lagom ångestfyllt och förväntansfullt sus genom gruppen. Alla som hört oss sjunga efter våra segrar i år vet att det inte är för intet vi inte varit med i melodifestivalen. Som tur är hade studio ägaren Glenn aldrig hört oss sjunga tidigare. Stackars Glenn trodde nog att han hade varit med om det mesta men viste nog inte riktig vad han hade givit sig in på innan han fick höra våra halvt tondöva stämmor eka i studion. Innan vi gick hem sa han att "det tog en och en halv timme att spela in, det kommer ta hela helgen för mig att fixa till" .

På måndag väntas "skivan" vara klar och den levereras i MP3 format, det jobbas även bakom kulisserna för att skapa en bonus musikvideo som med största sannolikhet kommer bli en youtube succé.

Är det någon som vill köpa en skiva så kan jag nog göra ett bra pris ;)

Bilder från kvällens bravader: (Med bildtext enligt bloggkurs 2 på begäran av Krantzen)

 

 

Macke, den enda i laget som vågade sig på ett solo! Bra Macke.

 

 

Först ut för inspelning var "veteranerna", från vänster: Krantzen, Hampe och Hällas.

 

 

Från vänster: Rasmus, Mange och Hammarn. Förmodligen den gruppen som hittade takten bäst.

 

Från vänster: Wikman, Erik, Grannas och Kourtidis. Stark insats!

 

Man kan tro att Macke nyss har sålt platinum och Hampe försöker som agent ta en del av kakan.

 

Vi avslutade med att dela in gruppen i två och sjung gärnet.

 

Tränarna körde duett, enligt mig den klart bästa sången under kvällen ;-)

 

Yngvesson drömmer sig bort som en Metallica medlem. Från vänster: Yngve, Joel, Agge, Dan.

 

Från vänster: Kricka, Ante, Joel N, Nicklas. Skulle fått vilket pojkband som helst att bli avundsjuka.

 

Fyra blonda små pojkar som redan är redo att skriva autografer. Från väster: Jack, Victor, Jocke och Jonte.

 

Mini Westlife in action!

 

Tar en gura...

 

Ante fixar kepsen, Joel och Nicklas sjunger på.

 

Er kanske vi måste klippa bort... 

 

Precis fått skivkontrakt, inte så svårt att se vilken som är mest nöjd.

 

Kvällen avslutade med en magisk gruppbild.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0