Ett ögonblick...

… André ”Pelle Ohlsson” Grim, mittback i Alnö IF och initiativtagare till lagets instagramkonto.

 

 

Hur knäckte du den idén?

-         Jag har sett att grabbarna i laget följer lag som Arsenal (Jack, Wikman) och Bayern (Agge) m.m. och tänkte då…kan dom kan vi.

 

Har du fått en egen telefon från Alnö IF för att kunna instagrama ifrån?

-         Nej, några sådana förutsättningar har inte givits eller nåt jag förväntat mig….jag är en frilansande instagrammare.

 

Vilken skulle vara den ultimata bilden att lägga ut enligt ditt sätt att se på det?

-         Oj, finns många men den ultimata AlnöIFHerr bilden skulle innehålla en Måns som skjuter en vrist i krysset i baröver samtidigt som han ler rakt in i kameran.

 

Om Rasmus, Jack eller någon annan yngling skulle vilja ha inloggningen vad svarar du då?

-         Ett tydligt och rakt NEJ, som inte lämnar några som helst öppningar för diskussion.

 

Om de som är där och kollar, någons mamma eller annan icke laganknuten person och tar en bild som dom sedan vill dela med sig av, hur gör dem då?

-         Då tanken är att det är vi som lag, AlnöIFHerr, ska ge de som inte är och de som är anknuten till laget en inblick av vad som händer lite runt omkring oss så är det bara vi som kan visa det. Men man kan skaffa instagram och sen använda sig utav #alnoifherr och @alnoifherr för tagga sina bilder och därmed dela med sig. Vilket vore väldigt roligt för oss också att få se deras bild av oss.

 

Vad tycker du om Alnö IF´s säsong så här långt?

-         Tycker den är riktigt bra, vi spelar en fin och trevlig fotboll som är underhållande för publiken och rolig för oss att spela.

 

Vad tycker du om din egen?

-         Gick in i säsongen med tanken att peta in några bollar, det går ju sådär. I övrigt är den godkänd tycker jag, med Olles behandlingar känner jag mig ännu fräsch i buggarna.

 

Beskriv Alnö IF herrlag 2013 med tre ord:

-         Glädje, lagkänsla och reggae.

 

Till sist, vad önskar du dig mest av allt just nu?

-         Just nu? Att klockan blir 16:30.

 

 

 

Trotts att Grimmen varit så pass känd som han faktiskt varit och jag har haft två heltidstjänster som arbetat övertid för att få fram en bra bild är detta det bästa vi lyckats få fram. Två ben men tillhörande skruvdobbs-skor och en halvfull soptunna.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0