Morgonträning

Pulsa i djupsnö var dagens huvudingrediens på Alnö IFs morgonfys. Macke passade på att ta lite kort när spelarna  var " in action", Bra Macke! En av sportsektionens guldmedlemar tillika Alnö ikon, Peter Hällström passade även på att gästa träningen denna soliga lördag förmiddag, finbesök kan jag lova. Nu tar lördagsfysen ett uppehåll och ersätts av träningsmatcher och värmecup. 
 
Sedan kan jag bara säga "äntligen!" - Äntligen får jag möjlighet att utnyttja min olycksfallsförsäkring som hittills bara stått och kostat premier. Detta sedan Magnus "Berlosconi" Svensson pumpat en boll till bristningsgränsen vilket fick till följd att den sprängdes som en mindre atombomb ca två decimeter från mitt högra öra. När jag kom till insikt med att vi inte var i krig och att jag överlevt Manges mordförsök så började arbetet med att återfå hörseln. Jag antar att mina tinnitus symtom kommer att försvinna, men jag kommer med all säkerhet behöva gå i terapi innan jag åter kan närvara vid en bollpumpning igen. Med detta sagt anser jag mig själv som avskriven som första bollpumpare 2013, samtidigt som jag yrkar på att Mange Svensson stängs av från sin boll-pumpar roll tills utredningen finner honom oskyldig, alternativt att vi skickar iväg honom på någon form av "pumpkurs". 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Well done lads!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0