Mitt liv som "Mattris"

Igår efter träningen (förövrigt ett bra första pass av grabbarna) så stod jag i princip ensam kvar med 2 bollsäckar, 1 väska med konor, 1 stor väska med västar, vattenflaskor till en hel arme och sjukvårdsväskan.

 

Jag tänkte vart fan är materialaren, sedan kom jag på att vi har ingen. Så de var bara att fylla bagaget på Avensisen och halva baksätet och bege sig hemåt.

 

Eftersom att jag hastigt och ganska oväntat har fått en roll som ny ”Materialare” i Alnö IF herrlag har jag tagit mig friheten att utforska marknaden lite.

 

Vi börjar med ett test av tvättmedel från 2012 gjort av Test fakta som testat 8 av de mest kända tvättmedlen. Tanken med detta är att vi på ett så effektivt sätt som möjligt ska kunna agera på alla svåra fläckar på strumpor och shorts i sommar.

 

Bäst i test var inte helt oväntat Via White som får ett totalbetyg på 3,8 av 5 möjliga tvätta, hyfsat kan tyckas men jag jag är ändå mest imponerad över Formil Ultra Plus som är överlägset bäst på att ta bort blod från kläder, detta tror jag kan passa oss kanon i sommar när många tuffa matcher kommer utspela sig.

 

Jag har hört efter med lite spelare och kommit underfund med att det finns dom som är lite känsliga mot sköljmedel därför önskar jag att vi kör med Comforts sköljmedel för allergi eller känslig hy, ett bortfall av en viktig spelare på grund av en svår allergisk astma eller hudutslag är det sista vi vill råka ut för.

 

Att ligga på topp kostar givetvis pengar, men i slutändan kan det ändå vara värt det. Jag har verkligen ingen aning om hur många kilo luft det måste vara i bollarna men det kanske kommer med lite träning? Hur som helst så känner jag mig överlag osäker på min nya roll så jag har febrilt sökt efter en materialförvaltar utbildning för fotboll men inte hittat någon. Som tur är hittade jag en liknande utbildning för ishockey som jag givetvis anmälde mig till på stört! Jag tänkte att det är nog ganska samma lika, fast jag hoppar givetvis över söndagspasset när det mest är skridskoslipning, det känns lite ”overkill”.

 

Ja vidare då… Jag såg att några av västarna hade blivit missfärgade, riktigt otäcka fläckar som knappast går att rädda, kanske måste beställa nya?

Jag surfade in på en sida som hade mycket mer i utbud än vad ett första ögonkast kunde ana. Här fanns mål till smålagsspel för ett hyfsat rimligt pris, även lite käppar, repstegar, frisparksmur och andra intressanta prylar. Nu har jag plockat i allt i korgen och det verkar bli runt 20 000 kr. Kanske ska dubbel kolla innan jag beställer? Eller så freewheelar jag lite.   

 

Nä här har man inte tid att sitta och ljuga, jag måste reka sjukvårdsväskan innan kvällens träning.

 

 

 


Kommentarer
Postat av:

Hahhaha :D

2013-01-08 @ 13:02:56
Postat av: magnus

Själv sitter jag med en irish cofee i backen och njuter. Jag håller mina tummar på att jag har en utbildad matrialare i v4 när jag är back ... :) hur lång var utb. För tränare , borde vara lika lång tänker jag mig :))

Puss

2013-01-08 @ 15:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0