Von Zeppelin

Jag är medveten om att jag berört det här ämnet tidigare men känner att jag har ett stort behov av att väcka frågan till liv igen. Efter allt för mycket bussåkande i ung ålder med inslag av borttappade busskort, ståplats och problem med att läsa tidtabellen har jag fått besående men, vilket gör att jag ogillar bussar, eller ogillar, jag hatar bussar.

 

Om det här hade varit en berättelse som jag fick läsa för er hade jag givit en strikt order om att alla skulle blunda nu, men eftersom det är en blogg så blir ju de inte helt enkelt. Men om ni kisar lite med ögonen och föreställ er ett händelseförlopp som mynnar ut i att vi vinner division 4 i år och således spelar i division 3 år 2014. Ska vi då frakta arslet i en linjebuss från tidigt 90-tal med någon elak busschaffis som vägrar köra när vi sjunger ”en busschaufför” ? Om ni mot allförmodan fick några bilder uppe i kupan när ni läste ovanstående så var de säkert rätt trevliga bilder med serieseger osv som svischade förbi, men med en bitter eftersmak som av en gammal, sur mellanmjölk när ni såg den där risiga bussen framför er. Det hör ni ju själva att de inte kommer fungera, vi måste vidga våra vyer och se möjligheterna.

 

Jag tänker så här, vad kan flyga, är snabbare än en luftballong och billigare än ett flyg? En Zeppelinare så klart! Hur coolt vore inte de? Jag har läst lite om dem. Det finns vissa mörka kapitel i dess historia med diverse inslag av olyckor osv. samt att inte verkar helt lätt att landa kanske, men dom är ändå tuffa! Ja, jag vet vad ni tänker. Lite väl gammalmodigt kanske men så är det när inte ekonomin finns för att ligga i framkant, man kan inte få allt. Och vem vet, det kanske inte behöver kosta någonting? Det kanske finns någon gammal zeppelinare som ligger och skräpar i någon hangar i Tyskland som vi kan få för lite och ingenting?

 

Tyvärr dog grundaren Ferdinand von Zeppelin 1917 så han kan vi inte fråga, annars hade han förövrigt varit våran givne flygkapten. Vem som ska få äran att styra vårat fartyg nu är ännu oklart men jag räknar med att de kommer bli så många frivilliga så vi måste utföra något form av test eller åtminstone sätta en del krav på de sökande.

 

Nått med stil med: En flygkapten för Alnö IF bör inte vara höjdrädd, lida av cellskräck eller vara allergisk mot gas. Ja det blir bra de här..    

 

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0