Ett ögonblick...

 
 
... Lars "Svasse" Svensson, A-sektionsansvarig i Alnö IF och avdankad fotbollsspelare som på lördag representerar "Veteranderna" i Släda Cup.

 

 

 

 

Ni är regerande mästare, finns det egentligen någonting som talar emot ytterligare en seger för Veteranerna? - Oj, Mycket! Ni har ett bättre lag, vi har ett sämre lag. Hmm.. Ja det är mycket som talar emot…

 

Hur ser det ut i truppen?Ja vi verkar få ihop en 13-14 gubbar. Bingman den jäveln sviker ju men Mange ska ta ett snack med honom. Hellas kommer om han får barnvakt.

                      -Så Hellas blir viktig?Nej nej, han är inte viktig

 

Men det måste väll varit enkelt att få ihop laget eftersom ni vann sist? Ni är ju ett lag i medgång… -Ja de har inte varit några konstigheter. Man behöver inte locka med någonting särskilt, grabbarna vet att det är ett klassiskt evenemang.

 

Har ni fått in något spektakulärt nyförvärv?Nja, de är två stycken som kommer chocka. De är lite äldre men har spelat på hög nivå i gamla tvåan under Alnös glada dagar, men de kommer ju inte du ihåg..

 

Saknar ni någon?Ja, de är väll Bingman då. Han påstår att han gjorde 3-4 mål ifjol.

 

Vem tror du mest på?- Jag måste säga mig själv, jag var ute och körde intervaller i morse bara för matchen, eller de är ju för att man ska orka med hela kvällen också. Jag är i bra slag.

 

Många säger att Dave Hamberg kommer att vara med men att han har gått ner sig något så förbannat, kommentarer till de? Ja Hamberg ska vara med men inte tycker jag han har gått ner sig så mycket sedan han slutade, men då var han ju inte bra sista året heller. Han håller en ganska jämn nivå men han är inte i toppslag. Nog tror jag han kommer snurra upp någon av dina gubbar alltid..

 

Mange Svensson visade upp sig på släda igår, han såg inte ut att vara i toppform, kommer han få starta?Nej Mange är inte bra. Han ska nog få en tio minuter i alla fall. Micke Backlund har också blivit lovade tio minuter om hans ryggskott släpper. Vi var uppe på 15 minuter först men sedan fick han ont i ryggen.

 

22 grader och växlande molnighet, passar det er? ­Ja det är vårat väder. Det hade gärna fått varit lite varmare eftersom att vi är ett så konditionsstarkt lag.

 

Vad tror du om matchen då?Precis som i fjol tror jag att vi förlorar. 6-2.

 

Vad ser du fram emot mest med släda cup?De är ju helheten, spela fotboll, träffa grabbarna, ta en grogg och äta en burgare.

 

Vad tycker du om herrlagets upplaga 2013 och deras säsong så långt?Gjort de bra tycker ja, rullar på bra. Matchen mot Sund var jävligt bra. Det var riktigt roligt att se. Synd med poängtappet, hoppas att de inte avgörs på de.

 

Vad slutar vi i tabellen?Jag tror vi har bra chans att vinna om vi bara kan hänga dit några bollar. Mittbackarna är ju jätte bra där bak så de gäller att hitta någon jävel som kan peta dit några bollar.


Kommentarer
Postat av: Pitt Pittare Pittast

Borde inte Svasse få frågan: Varför var Danne Yngvesson med på Släda Cup? Vad jag vet är väll han aktiv spelare i Sund.. Alnö - sund är ingen bra kombination...

2013-08-03 @ 15:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0