alnoherrar.blogg.se .....

..... Nu kom jag äntligen ihåg adressen igen, de var så längesedan jag skrev att den helt hade försvunnit från min näthinna. Säsongen har hittills varit lite upp och ner för oss i Alnö IF. Vi har inte kommit upp i den potential som finns i laget ännu utan allt som oftast underpresterat och därför har poängen inte rullat in som vi hoppats på. Trots detta har vi bara två poäng upp till kval till division tre, helt fantastiskt! Tänk så roligt de kommer bli när vi börjar prestera på topp!

 

Förra matchen vann vi mot Kuben 2 efter en mycket bra andra halvlek. Matchen innan var ett riktigt botten napp mot Essvik där vi släppte in ett billigt mål och hade otroligt svårt att få till ett vettigt anfallsspel.

 

Jag har under den här säsongen relativt enkelt kunnat fastställa att fotbollens resultat och mitt humör på något konstigt sätt samspelar. Förr var jag sur och grinig hela kvällen efter en förlust, sedan blev det dagen efter och nu är jag nog sur mer eller mindre i 2-3 dagar, riktigt dåligt men jag kan inte påverka de. I de situationerna så skiter jag även i bloggen, så man skulle nog kunna urskilja hur resultatet gått bara genom att kolla på hur många blogginlägg som publiceras. Det ska även sägas att jag uppskattar en seger ännu mer nu än tidigare, vid seger är jag glad i ca 168 timmar.

 

Men nu är det inte bara vår sviktande matchform som gjort att det bloggast dåligt på slutet, jag har även satt mig i en prekär situation, jag har nämligen köpt en ny lägenhet på 96 kvm som jag under junimånad ska totalrenovera från topp till tå, allt ska ut och nytt ska in innan jag ska vara inflyttad den första juli, därför lägger jag alla lediga timmar på dygnet där och tapetserar, spacklar, slipar, målar osv. Som tur är har jag ett fantastiskt lag med spelare som när de blivit ”tvingade” hjälpt till att bära båda 300 kilo golv och några släp skrot. Stort tack!

 

Nu vet ni att bloggen lever, jag lever och frodas och inom en förhoppningsvis kort tid kommer ett nytt inlägg. Till dess borde ni sluta sitta vid datorn och läsa bloggar och istället njuta av solen, alternativt komma och hjälpa mig i lägenheten. ;-)

 

På återseende!


Kommentarer
Postat av: PA

Säg till om du behöver en projektansvarig!

2013-06-11 @ 10:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0