Guldfemman- Intervju

Glenn Edström, coach till just nu ledande Systembo-laget.
 
 
 

Du leder guldfemman efter 10 omgångar. Även om det är svårt, kan du försöka beskriva känslan? Känns helt magiskt. Trodde inte att jag hade det i mig!

 

Hur kommer det sig att du har en guldfemma i Alnö IF? Jag känner en tränarjävel som jobbar på Ön...

 

Vad har du för förhoppningar på systembo-laget? Jag har för närvarande siktet inställt på en topp 3 placering. Men innan första matchen kände jag mig mer som en sponsor. Trodde lagmedlemmarna kunde detta bättre än mig?!?!

 

 

Finns det någon historia bakom lagnamnet? Att hitta ett bra lagnamn är svårt men som tur var besökte jag Systembolaget denna dag och då blev allt mycket lättare. Tur att det var ledigt.

 

 

Vad tycker du om motståndarlagen? Så länge rätt gubbar gör mål skiter jag i motståndarna... Men Östavall borta låter som en jävligt jobbig resa för er!

 

 

Hur tänkte du när du tog ut spelarna till ditt lag? Jag har följt bloggen och sett vilka spelare som ligger i fokus sen läst lite om spelarna på Guldfemman. När jag hade 6 vassa lirare så sollade jag bort en polis!

 

 

Berätta kort om din egen fotbolls karriär? Jag var längdskidåkare som ungdom men spelade lite fotboll på somrarna. Bollkontroll var min svaga sida och såg det mer som konditionsträning. Tyckte att det var kul att röra på sig tills jag bänknötade i Stöde (div 4) och tränaren frågade mig: "Är det jobbigt att slå en passning rätt?" på en träning. Sen fick det vara! Gjorde dock en debut i Västra United (div 6) och lite inhopp med Nedansjö (div 4) för 2 år sedan men körde bara en säsong sen har det varit lugnt. Förresten har Alnö ett korpenlag som behöver en frisk fläkt? :)

 

Sist men inte minst, vem vinner Guldfemman 2013? Jag eller Ingrid Axelsson

 

 

 

 

 

Fem snabba:

 

Fotbollsresa Eller Jysk presentkort? Jysk! Då får jag säkert ligga mer!!! ;)

Guldfemman Eller drömelvan? Guldfemman

Alnoherrar.blogg.se Eller st.nu? Alnoherrar.blogg.se

Hartungviken Éller Tranviken? Hartungviken

Game on- För alla oss originalet Eller Alnö versionen- Detta är alnös år: Alnös version!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0