Deal is a deal- Grillning

Ni som har bra minne kanske kommer ihåg att jag vann en grillning av min bror ifjol. Bröder som vi är, är det alltid roligt att utmana varandra lite och slå vad om saker och ting. Ifjol vann jag som sagt och fick därmed en fulländad grillning med efterrätt och hela klabbet. Krubbet var gott men känslan att vunnit vadet var godare!  

 

I år var det dags igen. Årets deal som vi efter en kort mailkorrespondens enats om löd som följer:

 

Om Alnö IF tappade poäng i mer än 2 matcher under vårsäsongen så skulle jag bjuda på grillat, om vi inte gjorde skulle brorsan bjuda. Ett vad som på förhand kändes som en utmärkt idé, nu i efterhand var det ju inge vidare eftersom att jag förlorade.

 

Nu tänker jag så här, eftersom att jag fortfarande anser att vi inte borde förlorat mer än två matcher med tanke på den kvalité vi har i laget så hävdar jag att vi underpresterat. (Det ligger i min natur att aldrig erkänna att jag gjort fel) För denna underprestation hade jag tänkt ta ut en lite avgift, låt säga 15 kr/person som ska täcka upp min förlust i vadet. Vi är 25 spelare, det blir 375 kronor och borde då räcka till några paket grillkorv i alla fall.

 

Hur som haver så jag skjutit upp dagen då jag ska göra mig skuldfri i en evighet snart, detta trots att förlusten har tyngt mig under flera månader. Nu är det dock mer eller mindre tvingande att grilla snart om vi inte ska grilla i tomteluva och dunjacka så det är bara att bita i det sura äpplet som det så vackert heter.

 

Nästa år ska jag ha revansch!

 

 
 En printscreen på den djupa mailkonversationen där brorsan frågat hur många matcher jag tror vi losar på vårsäsongen, mitt svar "Max 2 st."   Fan...

    


Kommentarer
Postat av: Hellas

2 hungriga bröder, dock en tränad och en rund.. :)

2013-09-04 @ 09:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0