Inför Söråkers FF

Derbyn är alltid speciella, som alla vet så möter vi Sund hemma den 21 september, men jag och flera med mig har derby redan imorgon mot Söråkers FF. Som född och uppvuxen i Timrå och som gammal ljustorpare har man inte mycket till övers för de röda originalen från ”Löta”. Matcherna mellan Ljustorp och Söråker var alltid speciella, stämningen var tryckt flera veckor innan match och efter 4 derbyn kan man inte bara tvätta bort den känslan. Hemma i torp var det 800 personer som var och kollade, i Söråker var det dryga 600. Till min meritlista ska sägas att jag aldrig förlorat ett derby, vilket känns både viktigt och hedrande!

 

 

 

 

 Läggmärke till att Patrik Kerttu målade, en fin publiksiffra visades upp och jag älskar mitt eget uttalande.

 

 

Jag har en gammal adept i Söråker, före detta Ljustorpsspelaren Robert ”Ruppe” Lagergren, som gjort det förbjuda bytet till Söråkers FF. Jag tänkte att jag skulle ringa upp honom och elda på honom lite inför morgondagens fight.

 

 

 Ruppe höjer ett varingensfinger för Söråker

 

 

Här är veckan Motståndarprofil. –Ruppe.

 

Inte helt oväntat så hinner inte ens intervjun påbörjas innan den avbryts abrupt när det är Ruppes tur att beställa mat på Kebbabhouse i Timrå, platsen där han tillbringar mer tid än på fotbollsplanen och som är hans grundpelare i kostcirkeln.

 

 Tillslut kommer vi dock igång...

 

Hur ser planen ut på Löta Park Arena?

Den är riktigt  bra i Söråkermått mätt, bäst hittills i år, lite hård och stum bara.

 

Vad säger du om Söråkers säsong so far?

Hyfsad med tanke på förutsättningarna, vi har varit lite ojämna. För mycket upp och ner för min smak.

 

5 mål den här säsongen som mittback, det liknar ju ingenting. Är du i din livs form?

Haha, ja det kan inte bli bättre, men det har ju låst sig lite på hösten, jag var bättre i våras.

 

Du såg ju matchen mellan Kuben 2 och Alnö IF förra helgen vad tar du med dig från den matchen?

Ni var överlägsna, spel mot ett mål hela matchen, lite för mycket missar kanske och ett ruskigt stabilt försvarsspel.

 

Vad tror du om matchen mot Alnö IF?

Jag hoppas det blir en hård tillställning med mycket fysiskt spel, det kan inte finnas någonting bättre än att vinna mot Coach Melander. Det ska smälla.

 

Du möter tre gamla lagkamrater och förmodligen den bästa tränaren du haft i ditt liv, är den här matchen extra speciell för dig?

Absolut, den är mycket speciell. Det är speciellt att få möta Kerttu, Mawe, Hammarn och Melle. Man vill ju knäcka er, förstöra era drömmar om division tre spel. Jag hoppas att jag kommer att göra ett nickmål, bara för att bevisa för Coach Melander att jag kan!

 

I Söråker har ni ju en låt som heter ”Jakten på den finska musen” är det något som kommer skråla ur högtalarna imorgon?

 

Haha, den låten är totalt bortglömd, den existerar inte. Det enda ni kommer få höra är ”När vindarna viskar mitt namn” - Söråkers vinnar låt.

 

 

Watch out for Mighty Ruppe

Ruppe i en match mot Matfors 2010, kommer han kanske in lite hårt i ryggen?

 

 

För den riktigt starke "rekommenderas" länken nedan. Det är Söråkers laglåt som börjar hyfsat men urartar en aning efter drygt 45 sekunder för att sedan bli totalt urflippad. Den rekommenderas inte för känsliga personer, personer med hjärtfel eller barn, faktiskt inte för någon när jag tänker efter. Jag ljuger om jag säger att jag inte blir brydd när jag hör den, ändå fastnar den på någon äckligt vis, Enyoj!

 

http://soundcloud.com/dollsofdeath/dolls-of-death-jakten-p-den


Kommentarer
Postat av: Haha...

Vilken jävla låt!!

2013-09-13 @ 15:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0