Frågedomino- Grim


Förutsättningarna kan ni vid det här laget, annars kan ni läsa första delen av "frågedominon". Dan Jonsson har skickat en fråga till André Grim. Frågan löd: 


Beskriv en typisk dag som professionell fotbollsspelare i Gävle? Vad snackade ni om på caféerna? Vem var bäst på korsord? Hur stor var/är din fanclub?  (Tänkte att vi tömmer detta ämne för gott nu)





Grimmens första svar var kort och koncist - "Gör plats på bloggen"

En timme senare kom detta:


- Ska ta er på en dag som ni bara har drömt och fortfarande drömmer om, en dag som ni bara har och kommer att höra om, en dag som ni bara kan få uppleva genom mina berättelser. Har dock tron på att de yngre förmågorna som visar framfötterna varje träning och match nu, en dag kommer att få exakt samma fråga som jag nu har fått.

 

En dag som fullblodat proffs. Men först ska jag ta er tillbaka dit allting startade….

 

Året var 1997, januari var kallt, grått och mörkt. Mina fotbollskor var stela, bollarna ishårda men gruset på Andersbergs IP nere i Gävle var sådär härligt blötbrunt som bara en fin grusplan kan vara. Matchen mot Sandviken i Diadora Cup stod och vägde, våran högerytter drog upp ett anfall på kanten, jag fyllde på i mitten, var innermittfältare då…positionerade mig vid utkanten av straffområdet…inget inlägg kom men ett inspel, snett inåt men som en back fick en fot på så bollen kom rullande rakt ut i slottet, mot mig…jag drog på en välsträckt vrist utifrån straffområdet, det var som att skottet gick i slowmotion men samtidigt var det stenhårt, BOOM! Rätt upp i nättaket. Där och då förstod både jag och Gävle att jag kunde och skulle bli proffs.

 

Dagarna som proffs blev precis som jag väntat mig, fotbollsträning i solen, fika på stan i solen, hänga med polarna i solen, köra dyra bilar i solen, gymade i solen, solade i solen ja allt man gjorde var i solen.
Jag klev upp åt min frukost, tog en promenad till anrika Strömvallen för att byta om, senast 30 min innan träningen började skulle vi vara där och ombytt, klar och ute på planen några min innan träningstart. Rev av ett bollpass, ofta med taktiska inslag men också mycket nötning av detaljer.

Sen in i dusch, lite roll on, för att sedan  ta sig till ett kafé för lunch och kaffe med go´bit…där snackades det om det senaste inköpet, ofta nån svindyr klocka, bil eller vilken druva som är godast egentligen Merlot eller Amarone?? Nån som egentligen vet? Nej, så man tog alltid båda.
Var ju såklart en enorm uppståndelse vart man än gick, fick ofta ha hatt, lösnäsa och sådana där svinstora solbrillor, var inte roligt.

 

Sen var det ofta träning igen innan jag avslutade min dag i lugn och ro i min penthouse-våning mitt i centrala Gävle, bodde såklart för stort men det var så jag kunde bo så jag gjorde det.

En typisk dag, sen fanns det ju såklart dagar som innehöll mer men en typisk dag det där.

 

Vill ni höra mer om mina dagar i Gefle, välkomna att fråga…jag tar mig tid, för eran skull.

 


Skämt å sido…
En typisk dag innehöll följande:
07:30 Havregrynsgröt

08:45 Promenad till träning

09:30 Fysträning

12:00 Lunch

Hänga på stan, vila hemma

13:45 Promenad till träning

14:30 Bollpass

16:00 Fri tid

 

 

Vem går din fråga till?


Fan var svårt…

 

Men tar och frågar Per Axelson….hur ser hans rehabupplägg ut, egentligen? Förklara, vad gör du för fel….vi är många som undrar?


Kommentarer
Postat av: Berlo

Extra frågor,Var kommer agenterna (både kvinnliga och manliga) in i bilden? Och vilket svar förväntar du dig av PAx?

:-))

2014-04-22 @ 11:30:59
Postat av: Grim

Som svar på första frågan, agenten kom aldrig riktigt in i bilden, hörde hans röst i telen och sen drog han när han gjort sina pengar på mig (vilket var en hel del).
Svar från PAX, ja du, förväntar mig faktiskt ett bedrövligt svar från honom, lika bedrövligt som hans rehabupplägg.

2014-04-23 @ 09:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0