And her we go!

Jag glömde skriva att jag gick på sommarlov, men nu är jag tillbaka! Och hade jag förstått hur många som inte låg och solade på dagarna utan istället var in och kollade bloggen hade jag givitvis uppdaterat lite mer.  Nu kommer jag göra mitt bästa för att jobba ikapp!

 

De senaste dagarna har gått ut på att försöka hitta laddaren till filmkameran så jag dels kan lägga in alla försenade ”Island Jackets” som Macke har filmat, men även för att tanka kameran för nya uppdrag. Tyvärr lyser laddaren med sin frånvaro ännu… Jag säger som Janne Phersson ”Ber om överseende”.

 

Jag hade så brått att få sommarlov så jag struntade i att ”after gamea” vårsäsongens sista match och tillika storseger mot dåvarande tabelltrean Lucksta IF. När vi fredag den 26 juni kl 20.45 gick till sommaruppehåll hade vi precis slätat av Sörfors-laget med 6-0 hemma på släda efter en starkt andra halvlek med 4 kassar.

 

Målskyttar i den matchen var:

1-0 David Hamberg 10
2-0 Per-Philip Lundqvist 37
3-0 Jonathan Åhlin 49
4-0 Patrik Kerttu 59
5-0 Jonathan Åhlin 75
6-0 Patrik Kerttu 84

 

 

 Jonte lägger in bollen i öppet mål efter att dragit Luckstas målvakt.

 

 

Sedan tog vi ett långt sommaruppehåll , jag & bloggen är det tydligaste beviset på att vi bara vilade och samlade kraft inför höstens matcher. Kanske tog vi ett för långt uppehåll eller var det de klassiska ”premiär nerverna” som gjorde att vi ”bara” fick med oss ett kryss från Thulevallen när vi gästade Matfors i 12 omgången. Där inleder vi matchen bra men gör ett tidigt misstag som vi straffas hårt på och får sedan jaga kvittering. Vi kändes lite ringrostiga och var stundtals ganska ovän med bollen. Det ska tilläggas att Matfors hör en heroisk insatts och spelar riktigt bra försvarsspel hela matchen. Slutligen kan i alla fall Anton Andersson/Widén skicka in en hörnretur och trots att vi pressar på rätt hårt på slutet delar vi broderligt på poängen. Tur i oturen ska tilläggas att nästan alla topplagen kryssade den omgången så tabellen blev relativt oförändrad.

 

Ett revanschsuget och tillsynes mer samspelt Alnö IF släppte sedan ut sin vrede över stackars Söråker som fick lämna ön med noll poäng och 7 kassar i arslet. En bra första halvlek grundlade segern där vi kan gå till pausvila med en 4-0 ledning. Annars kan matchen bäst beskrivas som Jonte Åhlins ”show” där han hängde dit inte mindre än fyra mål, varav tre i andra halvlek och tillika ett äkta hattrick!

 

Målskyttarna i sin helhet:

1-0 självmål 14 (Mv tappar in Philips hörna)
2-0 Robin Nordin 37
3-0 Joakim Axelson 39
4-0 Jonathan Åhlin 44
5-0 Jonathan Åhlin 47
6-0 Jonathan Åhlin 62
7-0 Jonathan Åhlin 76

 

 

 Jocke Axelson med en hård nick och 3-0 är ett faktum.

 

Närmast på bloggen kommer en ”riktigt” After Game från fredagens match mot Granlo BK. Sedan ska jag jaga rätt på kameraladdaren och klippa ihop lite film!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0